به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدر کریمی روز شنبه در مراسم تجلیل از امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: این شاخص ها در حادثه سیل اوایل امسال و امداد رسانی خالصانه و بدون منت امدادگران و داوطلبان این جمعیت به بهترین شکل نمایان شد و به اثبات رسید.
وی، سیل امسال در برخی شهرهای گلستان از جمله گنبدکاووس را متفاوت ترین، سخت ترین و گسترده ترین حادثه در حداقل 100 سال گذشته در این استان دانست و افزود: با مدیریت خوب مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرستان، این حادثه تلخ مدیریت شد و هیچ تلفات جانی در گنبدکاووس نداشت.
کریمی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم در مدیریت بحران این حادثه تلخ، آمادگی لازم ستاد بحران و اعضای آن در گنبدکاووس بود که هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و با بسیج امکانات به استقبال آن رفتیم.
وی توجه جدی به مشکلات و بحران های طبیعی و برنامه ریزی برای مقابله با آن را از رویکردهای مدیریت بحران گنبدکاووس دانست و تصریح کرد: در سایه این رویکرد و با تلاش مجموعه اعضای ستاد بحران این شهرستان خوشبختانه 95 درصد آبگرفتگی ها و سیل در کمتر از 72 ساعت مدیریت و تخلیه شد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با قدردانی از تلاش مجموعه اعضای ستاد مدیریت بحران بالاخص امداگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر، خیرین، تشکل های مردم نهاد و رسانه های ارتباط جمعی این شهرستان در مدیریت سیل، گفت: اکنون بازسازی مناطق آسیب دیده بویژه در بخش مسکن با حضور نیروهایی از بنیاد مسکن استان خراسان رضوی آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس نیز در این مراسم اعلام کرد که این جمعیت در حادثه تلخ آبگرفتگی و سیل اوایل امسال، به 22 هزار و 609 نفر از مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان ارائه خدمات کرده است.
اصغر نودهی گفت: این خدمات درقالب 800 نفر روز تلاش بی وقفه و جهادی امدادگران که 200 نفر روز آن توسط امدادگران داوطلب بوده، به سیل زدگان شهرستان ارائه شد.
وی، برپایی 724 دستگاه چادر برای اسکان 4944 نفر از سیل زدگان در چهار اردوگاه اسکان موقت، توزیع 4903 تخته پتو، 3039 متر مربع موکت، 7050 بسته غذایی 72 ساعته و 1236 بسته غذایی یک ماهه و 10 هزار و 500 بسته انواع کنسرو را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر گنبدکاووس برای سیل زدگان این شهرستان برشمرد.
نودهی اضافه کرد: تنها در 72 ساعت اولیه وقوع آبگرفتگی و جاری شدن سیل، امدادگران جمعیت هلال احمر 965 واحد مسکونی و تجاری را از آب تخلیه و 341 نفر گرفتار در آب را رها سازی کردند و 590 بسته غذایی 72 ساعته و 1200 قرص نان نیز بین سیل زدگان درمناطق شهری و روستایی گنبدکاووس توزیع شد.
وی با قدردانی از تلاش های امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر و برخی خیرین این جمعیت به سیل زدگان گنبدکاووس، تصریح کرد: خدمات ارائه شده به سیل زدگان 20 نقطه شهری و 32 روستا، مطابق با استاندارد بین المللی و تحت فرماندهی واحد مدیریت بحران این شهرستان بود.
رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از همکاری دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران و نیز نیکوکاران و برخی تشکل های مردم نهاد شهرستان با این جمعیت در امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، نبی الله آخوندی عضو شورای شهر گنبدکاووس و عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان نیز دراین مراسم با قدرانی از تلاش های امدادگران در ارائه خدمات به سیل زدگان، این قشر را بازوان توانمند هلال احمر در انجام ماموریت های محوله دانست.
در این مراسم که برخی مدیران ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس نیز حضور داشتند از برخی امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
شهرستان مرزی و 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است و بر اثر بارش شدید باران در چند روز پایانی سال 97 و اوایل امسال، دچار آبگرفتگی و جاری شدن سیل در شهر گنبدکاووس و تعدادی از روستاها شد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.