سردار حسن مرتضوی روز یکشنبه در همایش سران ایلات و طوایف عشایر شمال شرق کشور که در منطقه مرزی آی تمر شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، افزود: در جریان سیل اخیر، مردم ایران همگی برای کمک به هموطنان خود به دنبال ربودن گوی سبقت از یکدیگر بودند.
وی افزود: عشایر به عنوان سرمایه های اصلی و مردم ترکمن صحرا به عنوان حافظان حریم امنیت ایران هستند و در چله ی دوم انقلاب اسلامی و در شرایطی متفاوت، وظیفه ای سنگین تر بردوش دارند.
وی گفت: امیدواریم در گام دوم، انقلاب اسلامی بتواند جهانی شود و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم تمدن جهانی اسلام را رقم بزنیم.
سردار مرتضوی بیان کرد: برای رسیدن به این آمال و آرزو نیازمند وحدت عملی و پایدار هستیم و با یک هم افزایی و همدلی مضاعف بایستی تلاش کنیم مشکلات پیش روی این مسیر برداشته شود.
فرمانده سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: در این مسیر وحدت عامل اصلی و درک متقابل بین اقوام و مذاهب ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه قازانقایه نیز با اشاره به فعالیت های سپاه در ایام بروز سیل در مناطق عشایری استان گلستان گفت: در روزهای وقوع سیل و بروز مشکلات فراوان برای عشایر و مردم منطقه، سپاه با تمام توان وارد میدان شد و به سیل زدگان یاری رسانی کرد.
آخوند ناصر قزل افزود: با طغیان رودخانه اترک حجم فراوانی از به زمین ها و خانه های این منطقه سرازیر شد که سپاه با ورود بموقع نشان داد مردم داری را سرلوحه کار خود دارد.
همایش سران ایلات و طوایف عشایر شمال شرق کشور در منطقه آی تمر گنبدکاووس با حضور قبایل و عشایر سه استان گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، برخی مقامات ارشد سپاه پاسداران سه استان و معاون فرماندار گنبدکاووس برگزار شد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.