مجید معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سوی دیگر اعتبارات این بخش نیز به طور مستقیم از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود و راه دیگری برای تامین مالی آن وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه میانگین اجرای طرح هادی روستایی در کشور حدود 42 درصد است اضافه کرد: شاخص اجرای طرح هادی روستایی در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک شاخص تهیه طرح هادی در روستاهای این استان 97 درصد و شاخص اجرای طرح هادی در روستاها 31 درصد است.
معصومی افزود: پارسال اعتبارات اجرای طرح هادی روستایی در استان 300 میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل از آن 56 درصد کاهش داشت.
وی ادامه داد: طی سال 1397 طرح هادی روستایی در 215 روستای بالای 20 خانوار خراسان رضوی اجرا و برای 82 روستای بالای 20 خانوار استان تهیه شد.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به دیگر اقدامات معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی در سال 1397 گفت: پارسال طرح روستای نمونه گردشگری برای یک روستا در استان تهیه و در سه روستا اجرا شد.
معصومی افزود: همچنین پارسال 17 هزار و 546 مورد خدمات فنی از جمله صدور پروانه ساخت برای احداث مسکن روستائیان انجام و 834 قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی واگذار شد.
براساس سرشماری سال 1395 جمعیت خراسان رضوی شش میلیون و 434 هزار و 501 نفر است که از این تعداد چهار میلیون و 704 هزار و 34 نفر در شهرها و یک میلیون 730 هزار و 467 نفر در روستاها ساکن هستند.
این تعداد جمعیت روستایی در قالب 516 هزار و 419 خانوار در سه هزار و 281 نقطه روستایی خراسان رضوی زندگی می کنند.
طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستاها، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می کند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.