به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان دماوند روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح برخی پروژه های عمرانی و خدماتی بخش مرکزی شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، عمده پروژه های افتتاح شده در این بخش مربوط به حوزه بوم گردی بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.
مجید صفری با اشاره به اهمیت اجرای طرح بوم گردی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما در سطح منطقه معرفی 30 نقطه شهری و 60 نقطه روستایی جهت اجرای طرح بوم گردی است که تاکنون 12 نقطه روستایی به بهره برداری رسیده و امروز نیز چنین پروژه افتتاح شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند به مجموعه گردشگری، اقامتی و بوم گردی خاتون اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان شامل پذیرش 50 نفر و اشتغال زایی برای بیش از 20 نفر به بهره برداری رسید.
صفری همچنین به بازدید از مجموعه گردشگری، اقامتی و بوم گردی 'کوچه غار' در روستای رودافشان دماوند اشاره کرد و گفت: این مرکز اقامتی و بوم گردی نیز در حال تکمیل بوده و امکاناتی همچون فضاهای گردشگری، سوئیت اقامتی، آموزشگاه قالیبافی برای گردشگران و... پیش بینی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به بازدید از پروژه بوم گردی 'رسم نو' در روستای جابان از توابع شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: این پروژه دارای فضای سه هزار متری است و موقعیت پتانسیل عالی برای توسعه دارد که در این بازدید مشکلات سرمایه گذار مورد بررسی قرار گرفت و قطعا نیز حمایت خواهد شد.
وی همچنین به افتتاح پروژه بوم گردی آقای ایزدیار در شهر دماوند اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان و اشتغال زایی برای شش نفر به بهره برداری رسید؛ یکی از ویژگی های شاخص این پروژه استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین اقامتگاه است که در نظر داریم برای تکمیل آن حمایت کنیم.
فرماندار شهرستان دماوند همچنین به افتتاح طرح آبیاری قطره ای باغ نادر زند در روستای جابان اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 550 میلیون تومان به مساحت 42 هکتار و اشتغال زایی برای 19 نفر به بهره برداری رسید؛ مساحت کل باغ 107 هکتار بوده که با اجرای این طرح، 160 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.
این مقام مسئول با اشاره به افتتاح کانون سلامت روستای مرا، ادامه داد: ساختمان دهیاری روستای آرو با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان نیز از دیگر پروژه های امروز بود.
وی گفت: در تلاش هستیم تا تمامی پروژه های پیش بینی شده در دهه مبارک فجر را به بهره برداری رسانده و یا کلنگ زنی نماییم و در صورت نبود فرصت کافی و یا نیاز داشتن به وقت و زمان بیشتر، در اسفند ماه به بهره برداری می رسد.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.