به گزارش ایرنا، هرچند اعتراض ها به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در قالب نحله های مختلف فکری و سیاسی نشات گرفته بود، اما ادامه اعتراض ها، اردوکشی خیابانی عده ای از عوامل بیگانه که هدفی جز براندازی نظام نداشتند را به دنبال داشت.
مهمترین ویژگی این اقلیت، مقابله با ارزش های دینی و باورهای اعتقادی مردم بود و حماسه 9 دی خط بطلان بر تمام اندیشه ها و تفکراتی کشید که قصد مقابله با دین و مذهب مردم ایران زمین را داشت.
مشارکت حداکثری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و شور و نشاط موجود در جامعه برآمده از مردم سالاری دینی نظام، توانسته بود نمایشی دلپذیر از کارزارهای سیاسی جمهوری اسلامی را در جهان ارایه دهد، به هیچ عنوان به مذاق دشمنان این مرز و بوم خوش نیامد تا به هر طریق ممکن زمینه را برای به حاشیه کشیده شدن این موفقیت بزرگ سیاسی نظام، فراهم کنند.
ایجاد فتنه در کشور و تقابل ظاهری بین دو جریان سیاسی آن دوران محوری ترین سناریوی دشمنان اسلام و انقلاب برای به حاشیه بردن انتخابات بود، اما هدف اصلی آنها مبارزه آشکار با دین، مذهب، اعتقادات و باورهای درونی و سست کردن پایه های اسلام ناب محمدی (ص) در ایران بود که البته و متاسفانه در زمینه ابعاد سیاسی و اقتصادی به موفقیت های آنی و ظاهری نیز دست یافتند، اما با بصیرت مثال زدنی مردم و هدایت های داهیانه مقام رهبری در فاز حمله به دین و اعتقادات مردم ناکام ماندند.
تعدادی از شخصیت های سیاسی و مذهبی تبریز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ابعاد گوناگون حماسه ماندگار 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی، مهمترین شاخصه این اتفاق بزرگ عمر 40 ساله جمهوری اسلامی را بروز و ظهور عمق علاقه و عشق مردم به اسلام و تشیع دانسته و تاکید کردند: دشمنان ایران اسلامی در 9 دی سال 1388 سیلی محکمی از مردم ایران خورده و پایه های دینی نظام بیش از پیش مستحکم تر شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه ملت بصیر ایران با هدایت های مقام معظم رهبری همواره در برابر توطئه های دشمنان ایستاده و این مقاومت را تداوم خواهند بخشید، گفت: حماسه 9 دی نشان داد که پیوند مردم با ولایت، آرمان های امام و شهدا و اهداف عالی انقلاب اسلامی ناگسستنی است و نقشه های دشمنان برای به حاشیه کشاندن مردم و روی گردانی آنها از این اهداف یکی پس از دیگری خنثی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم اظهار داشت: عاشورای ۸۸ نشان داد که جریان دین ‌ستیز علیه جمهوری اسلامی همواره در کمین است تا ارزش ها، باورهای دینی و اعتقادات مردم را مورد هجمه قرار دهد و در این مسیر از کوچکترین فرصت ها برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره برداری می کند.
وی ادامه داد: تنها راه شکست دادن دشمن در این زمینه، بصیرت و ولایت مداری مردم و شجاعت، تدبیر و رهنودهای امام گونه مقام رهبری است تا توطئه های دشمنان تعبیری جز شکست نداشته باشد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: ۹ دی که به درستی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، برای جهانیان نشان داد که مردم با بصیرت و ولایت مدار ایران پیوندی عمیق، محکم و ناگسستنی با انقلاب اسلامی، رهبری و آرمان های امام و شهدا دارند و روز به روز این ویژگی در حال تقویت است و با اطاعت از ولی فقیه با حفظ اتحاد و همدلی در برابر توطئه های دشمنان خواهند ایستاد.
وی به اهداف ظاهری و باطنی دشمنان نظام از فتنه گری های سال 88 اشاره کرد و گفت: افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی و تشدید تحریم ها، زیاده خواهی برخی دولت ها و افزایش امید دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از اثرات مخرب فتنه بود.
وی گفت: یکی از اقدامات فتنه‌ گران و بازی گران اصلی آن حمله به ارزش‌ها و باورهای دینی بود که جریان دین‌ ستیز در روز عاشورا به مقدسات و اعتقادات مردم تعرض و توهین کردند.
حجت الاسلام آل هاشم 9 دی را واکنشی پشیمان کننده مردم به دشمنان داخلی و خارجی نظام ارزیابی و اضافه کرد: همگام با مردم سراسر ایران اسلامی، مردم قهرمان تبریز در ۸ دی ماه و یک روز قبل از خیزش عمومی مردم کشور، با عمل به وظیفه دینی خود دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند.
فرمانده سپاه عاشورا نیز از 9 دی به عنوان روزی بزرگ از جواب مردم به فتنه گران یاد کرد و گفت: این روز از روزهای تاریخی و تاثیرگذار انقلاب اسلامی است که مردم با حضور حماسی و خودجوش خود در صحنه، ضمن اینکه پاسخی کوبنده به فتنه گران دادند و از اعتقادات و باورهای دینی و ارزشی خود به بهترین شکل ممکن دفاع کردند.
سردار عابدین خرم اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در بحران ها و مواقع حساس و با درک درست از موقعیت های زمانی و مکانی که نشان دهنده دشمن شناسی آنها است، وارد میدان شده و پیش از همه جواب دشمنان را می دهند و تاکنون نیز اجازه نداده اند دسیسه های فتنه گران داخلی و خارجی موثر بیافتد.
وی افزود: به دلیل همین دشمن شناسی و بصیرت، جهانخوران هرگز نتوانسته اند چشم طمع به این کشور داشته باشند و بدون تردید لیاقت و شان و منزلت این مردم بالاتر از آن است که در جملات و تعاریف بگنجد و مسئولان باید به این مردم شبانه روزی خدمت کنند و مدیریت صحیح اسلامی و توحیدی داشته باشند.
سردار خرم ادامه داد: کسانی که در فتنه 88 ستون پنجم دشمن شدند و کشور را برای ماه ها دچار التهاب و تنش کردند در برابر خدا باید جوابگو باشند زیرا که هنوز هم کشور و نظام با مشکلات اقتصادی و سیاسی آن دست و پنجه نرم می کند.
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب طی سال های پس از انقلاب اسلامی هرگز توانایی مقابله با حکومت برآمده از اراده ملت ایران را نداشته اند، اظهار داشت: آنها تنها راه مقابله با این نظام را در حمله به ارزش ها و موازین دینی و مذهبی جستجو می کردند که حماسه 9 دی، آنها را در این مسیر نیز شکست داد.
سردار خرم اضافه کرد: کسانی که به خاطر منافع حزبی و گروهی به قرآن و عترت چنگ زدند، اهل فتنه بوده و درصدد براندازی از طریق حمله به دین و مذهب بودند که با درایت های رهبری و بصیرت مردم در این عرصه نیز با شکست مواجه شدند.
وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی، یادآوری کرد: در این سال ها مردم سالاری دینی نظام برای جهانیان مشهود و مشخص است، به طوری که هر دو سال به طور متوسط یک انتخابات در ایرانی برگزار می شود که در هیچ جای دنیا چنین فضای سیاسی سابقه ندارد و مشارکت سیاسی بالای مردم در انتخابات سال 88 به خاطر ظرفیت های بی بدیل نظام اسلامی بود که برای دشمان قابل هضم نبود.
سردار خرم، بحث های کذایی پیرامون ستاد صیانت از آرای مردم را کلید شروع فتنه سال 88 بیان و اظهار کرد: این مباحث که به دستور غربی های جنایتکار و به دست افرادی در داخل و برای اضمحلال انقلاب اسلامی تشکیل شد، موجب خدشه دار شدن عظمت انتخابات شد.
وی تصریح کرد: هرچند دشمنان از ماه ها قبل از انتخابات برای ایجاد اغتشاش و تنش های سیاسی برنامه ریزی کرده بودند، اما غیرت دینی مردم و علاقمندان به نظام اسلامی اجازه خودنمایی به وابسته های داخلی آنها را نداد.
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: تمام برنامه های دشمن در جریان حوادث سال 88 این بود که بین رهبری و مردم و نظام شکاف ایجاد کند، اما حضور خودجوش و آگاهانه مردم تداوم انقلاب اسلامی را تضمین و نقشه های دشمنان را خنثی کرد.
حجت الاسلام حسن کاملی فر با بیان اینکه فتنه سال 88 توسط استکبار جهانی در خارج از کشور طراحی و توسط عوامل خائن و جاهل در داخل کشور پیاده شد، گفت: در نظامی که با خون هزاران شهید بقا و دوام یافته است، عده ای اتهام خیانت در امانت را برای نظام وارد کردند در حالی که حضور 85 درصدی مردم در انتخابات اعتبار آنها را زیر سئوال برد و یک زلزله سیاسی در پایگاه دشمن به راه انداخت.
وی افزود: چون دشمنان نظام هرگز تصور چنین حضور حداکثری را نداشته و نقشه های آنها برای کاهش مشارکت مردمی نقش بر آب شده بود، بلافاصله شروع به فتنه انگیزی کرده و اردوکشی های خیابانی را به وابسته های خود در داخل تزریق کردند.
کاملی فر ابعاد فتنه سال 88 را بسیار وسیع دانست و با تاکید بر تبیین و تشریخ کامل این اتفاق در تاریخ انقلاب، یادآوری کرد: برای پیشگیری از فتنه های دیگر باید این فتنه را برای نسل های آینده بیشتر تجزیه و تحلیل کرد.
وی ، غیرت دینی، بصیرت و دشمن شناسی را از عوامل خلق حماسه 9 دی و شکست دشمنان در فتنه انگیزی ها دانست و گفت: انسان بصیر اهل تفکر است و از حوادث تاریخی عبرت می گیرد و نگاهی عمیق و همه جانبه به حوادث دارد و در مسیر روشن حرکت می کند که وجود این ویژگی ها در ملت ایران این فتنه را مهار کرد.
حجت الاسلام کاملی فر ادامه داد: در شرایط فتنه شناخت فضای سیاسی و اجتماعی، دوست و دشمن، مرد و نامرد و حق و باطل بسیار سخت و دشوار است.
وی اضافه کرد: انسان های بی بصیرت همچون ابزار شیطان هستند که برای رسیدن به مقاصد شوم دشمنان مورد استفاده قرار می گیرند که نمود عینی آن در فتنه 88 ملموس شد.
یکی از کارشناساسان سیاسی و مدرس علوم اسلامی هم با بیان اینکه ملت ایران در حماسه 9 دی هوشیاری و بصیرت خود را به دشمنان و بدخواهان نظام ثابت کرد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و در راس آنها آمریکا، فتنه ها و سناریوهای بسیاری را برای از پا در آوردن نظام تدارک دیدند تا نگذارند جمهوری اسلامی ایران توفیقات و دستیابی به اهدافی از جمله مبارزه با استکبار را به دست آورد.
مجید اشراقی افزود: باید پذیرفت که دشمنان با رشد و بالندگی نظام اسلامی احساس خطر دارند، بنابراین توطئه ها و دسیسه های جدیدی چه از طریق عوامل داخلی و چه عوامل بیرونی با هدف براندازی طراحی می کنند که حوادث سال 88 از آن جمله بود اما بصیرت و هوشیاری مردم و نظام، این گونه توطئه ها و دسیسه ها را خنثی می کند.
وی با اشاره به فرمایش مقام هبری مبنی بر اینکه مواظب دسیسه ها و فتنه های جدید دشمن که برای سال 98 در نظر گرفته شده، باشید و هوشیارانه و با بصیرت کامل با آنان برخورد کنید، اظهار داشت: دشمنان مدعی شده بودند که انقلاب اسلامی به 40 سالگی نخواهد رسید اما مردم ولایتمدار و با بصیرت از فتنه ای بزرگ 88 که شاید در هر کشوری اتفاق می افتاد منجر به سقوط می شد، عبور کردند و بدون تردید جشن 40 سالگی انقلاب را پرشورتر از گذشته برگزار می کنند.
اشراقی، غیرت دینی مردم و به ویژه جوانان و علاقمندی به اهداف عالی نظام و منویات رهبری را روز به روز در حال رشد و تقویت ارزیابی و اضافه کرد: همین ویژگی باعث شکست فتنه 88 شد و در ادامه راه پرصلابت انقلاب اسلامی نیز باعث اقتدار، پیشرفت شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
وی با تاکید بر روشن گری و بصیرت افزایی بین آحاد مردم و به خصوص جوانان و نسل جدید، گفت: روشنگری توطئه های دشمنان در اذهان عمومی به خصوص نسل جوان جزو مهمترین کارهای فرهنگی و سیاسی است، چون با وجود فضای مجازی و ضربه وارد کردن به افکار نسل جوان، باید برای خنثی کردن اهداف دشمن برنامه موثر و تاثیر گذار تدارک دید.
رئیس ستاد بزرگداشت 9 دی در آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه حماسه 9 دی بافته های استکبار جهانی را پنبه کرد، تسلط مجدد بیگانگان به سرنوشت مردم ایران اسلامی را از اهداف مهم استکبار و عوامل داخلی آنها در فتنه 88 بیان کرد و گفت: دشمنان در این هدف شوم خود با بصیرت بالای مردم و رهبری های داهیانه مقام ولایت ناکام ماندند.
حجت الاسلام حسین تقی زاده با اشاره به اهمیت این روز در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور، برگزاری نشست های روشنگری و توجه به ابعاد مختلف این روز مهم را مورد تاکید قرار داد.
وی اظهار داشت: بدون تردید در جریان فتنه سال 1388 مساله براندازی نظام از سوی دشمنان قسم خورده انقلاب طراحی شده بود و اگر هدایت ها و تدابیر مقام معظم رهبری نبود، این فتنه انگیزی ها می توانست نظام را دچار مشکلات جدی کند.
حجت الاسلام تقی زاده، تشریح ابعاد فتنه و شیوه های براندازی، تبیین پیام های 9 دی و تشریح جایگاه رهبری در تثبیت انقلاب اسلامی و نقش اعتقادات دینی در تثبیت عمر نظام را از جمله رویکردها و اهداف اصلی ستاد بزرگداشت 9 دی در آذربایجان شرقی عنوان و اعلام کرد: تلاش داریم در برنامه های تدوین شده تحلیل جایگاه سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی و آگاهی آحاد مردم و حضور آنها در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی به درستی تشریح و تبیین شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ابهت استکبار جهانی را درهم شکست و برای همیشه دست پلید چپاول و استعمارگری آنان را از تاراج منابع غنی میهن اسلامی قطع کرد، دشمنی آمریکا و ایادی داخلی و خارجی آنان در چهار دهه گذشته با اشکال و عنوان های مختلف خود را نشان داده و یکی از آن ها توطئه های خطرناک و مرموز مثل فتنه سال 1388 بود که به بهانه تقلب در انتخابات اتفاق افتاد.
حجت الاسلام تقی زاده گفت: زیر سئوال بردن مردم سالاری دینی و تلخ کردن حماسه بی نظیر مردم در انتخابات 88 و ایجاد شکاف و اختلاف بین مردم، مسئولان و ارکان نظام اسلامی و تحقیر و اهانت به مقدسات از جمله سوت و کف زدن در عاشورای حسینی، سوزاندن عکس امام راحل و جسارت به پیشگاه ولایت فقیه و اردوکشی خیابانی و کشتار مردم بی گناه و بسیجیان از اقدامات فتنه گران بود که تاریخ هرگز آنرا فراموش نخواهد کرد.
وی به بصیرت و لحظه شناسی مردم ایران اسلامی در برابر این فتنه اشاره کرد و گفت: در برابر این ترفند دشمنان قسم خورده ایران، مردم بصیر، آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی در روز 9 دی به صحنه آمدند و با خلق حماسه عاشورایی تمام بافته های استکبار جهانی و ایادی خودباخته آنان را پنبه کردند.
گزارش: سیدیحیی مرتضائی
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.