به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه درهمایش علما و روحانیون مناطق زلزله زده اورامانات، به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: امید به آینده و افتخار به گذشته شاه بیت این بیانیه است.
وی اظهار داشت: عملیاتی کردن راهبرد گام دوم انقلاب، راه بیرون رفت از بسیاری از مشکلات از جمله جنگ اقتصادی است.
استاندارکرمانشاه با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال خاطرنشان کرد: به قول کارشناسان سیاسی این حضور گسترده مردم رفراندوم مجددی برای نظام بود.
بازوند به حضور رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و آن را نقطه عطفی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که از این تهدید زلزله باید فرصتی برای بازسازی و آبادانی این منطقه بسازیم که این موضوع با حمایت های معظم له و عنایت ویژه دولت انجام شد.
وی به عمکرد مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در مقایسه با مناطق زلزله زده دیگر کشور از جمله ورزقان اشاره کرد و افزود: در مقایسه با مناطق زلزله زده سایر مناطق کشور عملکرد خوبی داشته ایم.
استاندار کرمانشاه اظهارداشت: با وجود اسکان اضطراری و موقت، در کمتر از یک سال و نیم از 37 هزار واحد احداثی، عملیات ساخت 27 هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اقدام است.
بازوند خاطرنشان کرد: زلزله اگرچه تلخی های زیادی به همراه داشت اما تهدیدهای آن یک فرصتی برای استان کرمانشاه بود.
وی یادآورشد: اگر امروز توفیقاتی حاصل شده انسجام ملی در استان صورت گرفته است و مهمتر از همه مردم پای کار آمدند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.