به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی، درخطبه های نماز جمعه مردم گنبدکاووس اظهار داشت: ایران یک کشور حادثه خیز است و سالانه شاهد حوادث طبیعی در آن هستیم و کار با مدیریت مقطعی بحران پیش نخواهد رفت.
وی افزود: لازمه کار درست، وجود یک سازمان و یا وزارتخانه بحران برای پیگیری مداوم فعالیت ها در زمینه بحران است.
وی افزود: پس از بارش های مداوم روزهای گذشته که به اندازه 6 ماه بود، آبگرفتگی بخش زیای از گنبدکاووس را تحت تاثیر قرار داد.
حجت الاسلام ترابی گفت: نقش دو سد گلستان و بوستان در جلوگیری از خسارت های بیشتر به منطقه بسیار مشهود بود زیرا بیش از 40 میلیون مترمکعب آب اضافی تنها در یک سد مهار شد.
وی با رد شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص احتمال شکستن سد در روزهای گذشته، گفت: سازه های سد به خوبی نقش آفرینی کردند هرچند در این بین برخی خواستند با شایعه افکنی درخصوص شکسته شدن و یا ترک خوردن سد، خواستند اوضاع را نا امن جلوه بدهند.
امام جمعه گنبد افزود: چندین هزار خانه با آبگرفتگی مواجه شده است که همین موضوع زندگی مردم را سخت نموده و نیاز به کمک همگانی مردم وجود دارد.
وی تصریح کرد: مدیران باید دیدن این مشکلات آینده نگری کنند تا شاهد این قبیل اتفاقات نباشیم؛ بایستی این بارش ها و آب ها مدیریت شوند تا به جای تخریب که باعث آزردگی جمع کثیری شده، آبادانی به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به حضور نماینده رهبری در مناطق سیلزده گلستان افزود: در پی حضور روز گذشته حجت الاسلام قمی در منطقه، گزارش جامع در خصوص خسارات و وضعیت مردم به مقام معظم رهبری خواهد رسید که به طور حتم باعث توجه ویژه به استان حادثه زده گلستان خواهد شد.
/1860/9433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.