الهه غیناقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 60 هزار زن سرپرست خانوار استان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند که توانمندسازی همراه با آموزش و استقلال مالی برای اداره کردن زندگی آنان در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: با همراهی دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال آینده کارگاه رایگان مرتبط با توسعه اشتغال خرد و خانگی برای زنان سرپرست خانوار در استان برگزار می شود که امیدواریم نتیجه این دوره های آموزشی، آماده شدن آنان برای حرفه آموزی و ورود به بازار کسب و کار باشد.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: از میان بردن موانع راه اندازی کارگاه های خانگی، استفاده از علم و فن آوری های نوین، بازاریابی الکترونیکی و تولید محصولات با حفظ اصالت و توجه به سلیقه بازار از راهکارهای رونق بخشیدن بیشتر به این گونه مشاغل است.
غیناقی بیان کرد: تکیه بر بنگاه های کوچک و تقویت انگیزه های اجتماعی برای ایجاد شغل و مشارکت همه جانبه در تمامی عرصه های اقتصاد، مورد توجه و تاکید دولت است که نتیجه آن بهبود وضعیت معیشت خانوارها خواهد بود.
وی بیان کرد: بهره مندی از ظرفیت های طبیعی گلستان در حوزه گیاهان دارویی، جنگل و مرتع و بخش های وابسته به کشاورزی یکی دیگر از روش های کم شدن تعداد بیکاران و رونق مشاغل خانگی است.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به زنان در معرض خطر و ساکن در حاشیه شهرهای استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تاب آوری زنان و توانمندسازی گروه های در معرض خطر برای کنترل رفتارهای پرخطر در حوزه خانواده و کودکان، از جمله اقدمات انجام شده برای کنترل و کاهش آسیب ها در استان است.
غیناقی ادامه داد: امسال برگزاری 20 کارگاه آموزشی در مناطق مستعد بروز آسیب های اجتماعی گلستان در نظر گرفته شده و با حضور کارشناسان متخصص و با تجربه در حال انجام است.
وی گفت: ارتقای آگاهی و سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده ها ،افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی، توسعه مشارکت در امور شهری، ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان کرد: اجرای کامل طرح تاب آوری زنان موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری بانوان در برخورد با مشکلات و حفظ سلامت روانی و ارتقا آن می شود.
غیناقی در ادامه به تلاش برای راه اندازی پایگاه داده زنان شاغل در ادارات استان اشاره کرد و گفت: شناسایی نیروهای توانمند و استفاده از آن ها در پست های مدیریتی سطح بالا، یکی از اهداف ایجاد این بانک اطلاعاتی است.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان همچنین به تشکیل اتاق فکر زنان و خانواده با هدف شناسایی عوامل بروز انواع مشکلات، یافتن راه حل و حمایت از آسیب دیدگان به خصوص دختران و زنان سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و گفت: این اتاق فکر در شش محور آسیب های اجتماعی؛ کارآفرینی، اشتغال و تسهیلات؛ سلامت، ورزش و تندرستی؛ فرهنگ؛ کودک و اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد.
غیناقی اظهار امیدواری کرد حاصل راه اندازی این اتاق فکر علاوه بر شناسایی دقیق ریشه نارسایی های اجتماعی، پیدا کردن روش برطرف کردن و توانمند ساختن گروه های هدف باشد.
وی همچنین به برنامه های هفته زن در استان اشاره کرد و افزود: حضور در منزل شهیدان و دیدار با یک هزار و 440 مادر شهید، دیدار با سالمندان، کارآفرینان و ائمه جمعه، برگزاری کارگاه آموزشی، همایش و نشست تخصصی، تقدیر از 400 زن نمونه، برپایی 10 نمایشگاه، اجرای 341 مسابقه ورزشی و افتتاح چندین طرح عمرانی و خدماتی، از جمله برنامه های این هفته در گلستان است.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.