به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، اکبر بهنام جو در نشست با سازمان های مردم نهاد استان افزود: این اقدام بعد از اجرا به دیگر نقاط حاشیه شهر اردبیل و سایر شهرستان های استان نیز تعمیم داده می شود.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی مختلف مطالعاتی را در این مناطق انجام داده اند و تلاش می کنیم با همکاری سازمان های مردم نهاد در بخش های مختلف مطالعات لازم را در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشتی ، اشتغال و بافت مسکونی انجام داده و خدمات لازم را به این منطقه ارائه دهیم.
استاندار اردبیل گفت: 60 الی 70 درصد از بافت مسکونی دراین منطقه غیراصولی بوده و باید این موضوع با همکاری خیرین مسکن ساز و مسکن و شهرسازی استان بررسی و راهکارهای لازم برای مناسب سازی انجام شود.
بهنامجو رسیدگی به مشکلات این منطقه و ارتقای عزت نفس اهالی حاشیه شهر را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و افزود: اهالی این منطقه باید از نظر جسمی چون فشار خون و انجام آزمایش های سلامت مورد معاینه قرار گیرند و در این خصوص مشارکت خیرین امری لازم و ضروری است.
وی با تقدیر از مشارکت خیرین در راستای اجرای طرح توسعه اجتماعی در محله ایران آباد تصریح کرد: مردم استان اردبیل همواره منش خیرخواهی و کمک به همنوع را در کارنامه خود داشته اند و با همکاری در اجرای این طرح نیز موجب رفع محرومیت از حاشیه شهر و عزت بخشیدن به همنوعان محروم خود می شوند.
بهنامجو افزود:با کمک سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی مرتبط محله ایران آباد هویت اصلی خود را بدست می آورد.
او با بیان اینکه اهداف این طرح کاربردی و بهبود وضعیت معیشتی است افزود: توانمندسازی، آموزش مهارت های پایه، خود مراقبتی، ارتقای مسایل بهداشتی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار و کار آفرینی در این محله مورد توجه قرار می گیرد.
استاندار اردبیل استقبال و همکاری اهالی محله را مناسب توصیف کرد و افزود: جذب حمایت دستگاه های مختلف برای ارتقای مسایل فرهنگی و اجتماعی افزایش مهارت های کارخانگی می تواند این محله را به یک مکان امن تبدیل کند.
وی تقویت مشارکت محلی در فرایند رویدادهای فرهنگی شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت:650 خانوار در این محل جامعه هدف گروه مطالعاتی قرار می گیرد و افزایش امکانات رفاهی توسط دستگاه های اجرایی و ایجاد امنیت بیشتر توسط نیروهای نظامی و انتظامی امید به زندگی در این خانواده ها افزایش می دهد.
در این جلسه که جمعی از موسسات خیریه ، سازمان های مردم نهاد و تحصیل کرده های دانشگاهی حضور داشتند ، هر کدام از این خیرین نسبت به ساخت مدرسه ، مسجد ، کتابخانه ، تحت پوشش قرار دادن ایتام زیر 18 سال ، تقبل هزینه درمانی ترک اعتیاد معتادان به مدت شش ماه ، مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی و تحت پوشش قرار دادن کودکان درمهد کودک قول مساعد دادند.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.