ابراهیم راستار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح برای دانش آموزان پایه های سوم تا ششم اجرا می شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شناسایی عوامل و فضاهای مخاطره آمیز در درون و بیرون از مدرسه و انجام اقدام های لازم از راهکارهای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر است.
وی گفت:شناسایی دانش آموزان در معرض خطر از دیگر راهکارهای پیشگیری از رفتارهای پرخطر است که برای تحقق این امر طرح ماد در تمام شهرستان های استان در حال اجراست.
راستار بیان کرد: در این طرح پس از شناسایی دانش آموزان مشکل دار برای حمایت های روانی وعاطفی آنان با کمک دستگاه های متولی برنامه ریزی می شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییر چشمگیر در الگوی خواب یا تغذیه نوجوان شامل کاهش یا افزایش نشانه هشدار دهنده مهمی است که اولیای مدارس و دانش آموزان باید به آن توجه داشته باشند.
وی خشنونت در رفتار را از دیگر علائم هشدار دهنده برای مصرف به مواد مخدر ذکر کرد.
راستار افزود: شناخت خطراتی که کودک و نوجوان را برای گرایش به مواد مخدر آماده می کند گام نخست برای پیشگیری در این عرصه است.
وی گفت:بسیاری از خانواده ها برای آموزش مهارت هایی مانند ریاضی حساسیت بیشتری نشان می دهد در حالیکه که تعداد زیادی از افراد آسیب دیده از معضل اعتیاد به دلیل نداشتن مهارت آسیب های اجتماعی فرصت جوانی برای علم آموزی در دانشگاه ها را از دست می دهند.
وی بیان کرد: جایگزینی گفت و شنود به جای گفت و گو یعنی ایجاد زمینه بیان ایده های دانش آموزان در خانه کودک و نوجوان را در برابر آسیب اجتماعی مقاوم می کند.
راستار بیان کرد:در صورتی که پیوند عاطفی و روانی دانش آموزان در مدارس محکم شود برای خودمراقتی همکاری بیشتری می کنند.
حدود 12 هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌ است.
در سال 1396 چهار تن و 696 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد.
از این مقدار چهارهزار و 71 کیلو گرم از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هرویین و دیگر انواع مواد مخدر بوده است.
79 مرکز درمانی و 21 مرکز اقامتی در راستای ترک اعتیاد در این استان فعالیت می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
این استان 713هزار نفری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.