به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست هم اندیشی که سه شنبه شب در دانشگاه دولتی گنبدکاووس برگزار شد، توجه بیشتر به مباحث فرهنگی و توسعه ای جامعه با تشکیل اتاق فکر یا هیات اندیشه ورزی مشترک حوزه و دانشگاه به بحث گذاشته شد.
رییس دانشگاه گنبدکاووس در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح، وحدت را از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت در دیگر بخش ها دانست و گفت: وحدت فکری و اندیشه از محورهای اصلی همگرایی و اتحاد است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ابوالفضل طهماسبی بیان کرد: حوزه و دانشگاه مظهر تجلی اندیشه به شمار می روند و همراهی بیشتر آنان با یکدیگر به پیشرفت جامعه کمک می کند.
وی از آمادگی دانشگاه گنبدکاووس برای حضور بیشتر روحانیت در این نهاد خبر داد.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گلستان نیز در این نشست، جدایی حوزه و دانشگاه را سیاست استکبار دانست و گفت: علم باید همراه با تزکیه باشد و بر همین اساس وحدت این دو نهاد از نیازهای امروز جامعه است.
حجت الاسلام حسنعلی مازندرانی بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده اما کافی نیست.
امام جمعه گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: توجه به مسائل ریشه ای و بیان مطالب به صورت اقناعی، از نیازهای امروز دانشگاه و حوزه است که انجام آن آرامش خاطر را برای مردم به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام محمود ترابی اظهار داشت: اگر اعتقاد داریم که حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه هستند باید اقدامات آنها نیز در جهت تحکیم یکدیگر باشد که راه آن هم ارتباط و تعامل بیشتر است.
وی باتاکید بر ضرورت ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هدف نهایی این دو نهاد ساختن جامعه است و برای کسب این هدف باید از انجام کارهای موازی بویژه در حوزه مسایل فرهنگی پرهیز شود.
به گزارش ایرنا،شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از روحانیون روشنفکر و فعالان نهضت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و عضو شورای انقلاب و از پرچمداران وحدت حوزه و دانشگاه، 27 آذر 1358 هنگام ورود به دانشکده الهیات دانشگاه تهران به وسیله گروهک فرقان با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.
درحال حاضر شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان، دارای 9 واحد دانشگاهی با 12 هزار و 615 دانشجو و 359 عضو هیات علمی است.
/3039/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.