به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار وی با جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با وی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو برگزار شد، افزود: دست‌یابی به مقام والای کرامت که هدف آموزه‌های دین است، با ترساندن و اجبار محقق نخواهد شد وخداوند نیز انسان را با ترس و اجبار به دین دعوت نکرده و هیچ جای شالوده دین اکراه و اجبار وجود ندارد.
وی با اشاره به گستردگی دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی که نباید به فراموشی سپرده شوند،خاطر نشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی طلبه و دانشجو در مقابل خوف، خطر و ستم رژیم شاهنشاهی با ایثار و فداکاری ایستادند و با جانفشانی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
امام جمعه قزوین گفت: کسانی آمدند و بنای انقلاب اسلامی را با سختی‌ها و مشقت‌های فراوان گذاشتند و برای مردم ارتقا، منزلت و عزت آوردند و لازم است امروز ما بر این ارتقا، منزلت و عزت بیافزاییم و آن را تنزل ندهیم و نباید فراموش کرد دوران دفاع مقدس نمونه‌ای بود که بر منزلت انقلاب و مردم افزوده شد.
آیت الله عابدینی؛ مبارزات طلاب و دانشجویان را عقبه انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر روز ما نیرومندتر از گذشته شده ایم به گونه ای که امروز شاهد راهپیمایی 20 میلیونی اربعین هستیم و این ادامه همان مسیر است و این سرمایه عظیمی برای ما محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در قزوین، امیدبخشی را یکی از رسالت‌های اصلی دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: در کلام رهبری دائما امیدبخشی، امیدواری و بشارتِ پیروزی قطعی حق بر باطل مشاهده می‌شود و دانشجویان نیز باید پیرو فرمایشات رهبری نگاه ویژه‌ای به امیدآفرینی در جامعه داشته باشند.
وی در ادامه دین سیاسی و سیاست دینی را یکی از مسائل بسیار جدی و از دغدغه‌های مهم طلاب و دانشجوها معرفی کرد و گفت: یکی از بلاهایی که امروز بر سر ما می‌آید این است که آدم‌هایی متدین‌نما در فضای جامعه هستند که دنبال دین سیاسی و قرآن سیاسی هستند و دنبال سیاست دینی و سیاست قرآنی نبوده‌اند و بنا هم ندارند که اینگونه باشند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دین سیاسی یعنی اینکه ما دین را ابزار قرار دهیم تا به اهداف دنیایی خود دست پیدا کنیم و ما امروز از ناحیه کسانی که از دین ابزاری می‌خواهند تا به اهداف خود برسند آسیب جدی دیده ایم چرا که اهداف آنها دین و قران نیست بلکه مقام، مال و شهرت است.
آیت‌الله عابدینی گفت: این افراد بی‌دین‌هایی هستند که نقاب دین به چهره زده‌اند و جز نفاق چیزی با خود ندارند اما گاهی آنقدر شهرت کسب کرده‌اند و در جامعه باور مصنوعی و دروغین ایجاد کرده‌اند که به سختی می شود با آنها به مقابله پرداخت.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.