مدیر اجرایی موکب علی ابن موسی الرضا (ع) استان گلستان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت و خدمت رسانی سومین سال این موکب از 28 مهر آغاز و تا 11 آبان امسال در کشور عراق ادامه دارد.
به گفته رضا جعفری، مجوز برپایی این ایستگاه خدمت رسانی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور برای مدت پنج سال صادر شده است.
وی، برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی، یادواره شهدا و توزیع 27هزار و 430 پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام بین زائرین را از جمله فعالیت های این موکب بیان کرد.
جعفری یادآور شد: این موکب در یک ورزشگاه جانمایی شده و فاصله محل استقرار آن با حرم امام حسین (ع) 2 کیلومتر است و از امکاناتی نظیر نمازخانه، محل اسکان خواهران، آشپرخانه، درمانگاه و بخش های مختلف برخوردار است.
وی با اشاره به استقبال اهالی محل استقرار موکب و همسایگان اطراف تصریح کرد: مردم این مکان نیز از پذیرایی و خدمات موکب بهره مند می شوند.
مدیر اجرایی این موکب گلستان از اعزام 40 نفر اعضای گروه تاسیسات و فنی در روزهای گذشته به کربلا نیز خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون درحال آماده سازی محل استقرار موکب بوده و کمک های مردمی شامل تجهیزات گرمایشی و مواد غذایی به همراه خادمین با 27 دستگاه اتوبوس، تریلی و کامیون نیز به مرز مهران اعزام شده اند.
به گفته وی، آخرین محموله باری نیز فردا عازم مرز شده و سپس به محل موکب انتقال می یابد.
وی در خصوص انتخاب خادمین گفت: امسال از هشت شهرستان استان 195 نفر خدمت کننده در موکب انتخاب شده و چهارشنبه به کربلا مشرف خواهند شد.
جعفری همچنین یادآور شد: اقلام هزینه شده در موکب به صورت مردمی تامین و از محل کمک های آنان است و هیچ دستگاه دولتی در این امر دخالت ندارد، اما برخی مجموعه ها مانند شهرداری تهران و مشهد تعدادی نیرو در اختیار موکب قرار می دهند.
وی اضافه کرد: اتوبوس، تریلی و کامیون هایی که زائران و مواد غذایی و مصرفی را به کربلا برده اند، نیز رایگان با موکب همکاری دارند.
موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان در کربلا، خیابان بغداد، مقابل ستون هشت، ابتدای فرعی دوم، ورزشگاه شهرک حی العباس مستقر است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.