به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانعلی خالقی یکشنبه شب در جلسه توجیهی خادمان موکب حضرت یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس که باحضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد، افزود: این خادمان که 88 نفر آقا و هشت نفر خانم هستند، روز 23 مهر به کربلا اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: امسال موکب حضرت یحیی بن زید (ع) برای دومین سال متوالی به صورت مستقل از زائران مراسم اربعین حسینی استقبال و پذیرایی می کنند.
خالقی بابیان اینکه موکب این شهرستان در کربلا به مدت 16 روز برپا خواهد بود، گفت: در این موکب از محل کمک ها و نذورات مردمی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از زائران پذیرایی می شود و اقلام و کالاهای جمع آوری شده مردمی با 9 دستگاه خودروی سبک و سنگین در روزهای آینده به کشور عراق ارسال می شود.
وی از کمک و نذورات هفت میلیارد ریالی مردم و نیکوکاران گنبدی درسال گذشته به موکب حضرت یحیی بن زید(ع) خبر داد و تصریح کرد: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی، کمک های مردمی کاهش یافته اما پذیرایی از زائران اربعین حسینی باتوجه به باقی ماندن برخی اقلام و کالاها از سال گذشته، به نحو احسن انجام خواهد شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس ادامه داد: امسال برخی تلاش ها از سوی دشمنان و معاندان برای ایجاد اختلاف و دو دستگی بین دو ملت ایران و عراق درحال انجام است که باید با هوشیاری این توطئه ها را خنثی کنیم.
خالقی همچنین برضرورت رعایت کامل قوانین رسمی و عرفی و احترام به مردم کشور عراق و نیز رعایت مسائل بهداشتی و امنیتی ازسوی خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) تاکید کرد.
وی از برگزاری برخی برنامه های فرهنگی از جمله یادواره 513 شهید دوران دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم گنبدکاووس درایام برپایی موکب یحیی بن زید (ع) این شهرستان در کربلا خبر داد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم، همایش پیاده روی زائران اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع فرهنگی و مذهبی جهان دانست و برلزوم حفظ وحدت و همدلی بین خادمان موکب حضرت یحیی بن زید(ع) این شهرستان و ارائه خدمات مطلوب به زائران در کربلا تاکید کرد.
در حاشیه این مراسم که درسالن اجتماعات اتحادیه خبازان گنبدکاووس برگزار شد، تیم پزشکی از مرکز بهداشت و بیمارستان شهید مطهری این شهرستان اقدام به واکسیناسیون خادمان نمود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.