محمد عرب روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی در فضای مجازی تلاش می کنند این اثر را به فیلم مسعود کیمیایی وصل کرده و ما را متهم به بازسازی و بازآفرینی این فیلم می کنند، درحالی که اینگونه نیست.
وی بیان کرد: این افراد که با نقد حرفه ای بیگانه اند، به بهانه های مختلف اقدام به تخریب فیلم ها کرده و سرنوشت آثار ساخته شده را تحت تاثیر قرار می دهند.
این کارگردان افزود: نقدهای غیرمنصفانه برخی افراد بدون تماشای حتی یک دقیقه از فیلم، آسیب جدی به بدنه سینما به خصوص فیلم های تولیدی با سرمایه بخش خصوصی در ژانرهای تاریخی وارد می کند.
وی گفت: در دنیای فیلم و سینما، ساختن چندین اثر از یک کتاب و داستان مرسوم و متداول است و به عنوان مثال از کتاب بینوایان، ده ها فیلم و سریال ساخته شد، اما کسی به بازآفرینی اثر قبلی متهم نمی شود.
عرب ادامه داد: فیلم داش آکُل که از روزهای گذشته روانه گیشه سینمای ایران شده است، برداشتی متفاوت از فیلم قبلی ساخته شده به همین نام است.
به گفته وی، داش آکل جدید در ژانری عاشقانه و کمدی به موضوع جوانمردی در ایران می پردازد.
وی گفت: عوامل حرفه ای و بازیگران مشهور این فیلم روایت گر داستانی جذاب از تاریخ سال های گذشته ایران هستند.
کارگردان گلستانی سینمای ایران بیان کرد: توقع ما از منتقدین تماشای یک بار فیلم و سپس نقد آن در فضای سالم و عاری از هر گونه تعصب است.
عرب اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که منتقدین به فیلم داش آکُل گرفته اند، استفاده از بازیگران طنز در نقش های جدی است.
وی افزود: بازیگری مانند مهران غفوریان با کارنامه روشن در فیلم و سینما ، استعداد فراوانی در نقش های جدی دارد و به دلیل سال ها نقش آفرینی در آثار کمدی نمی توان از ایفای نقش او در شخصیت های جدی جلوگیری کرد.
به گفته وی، این بازیگر به خوبی از پس نقش خود در فیلم برآمده و این گونه نقدهای غیرمنصفانه احجاف به بازیگران شناخته شده کشور است.
کارگردان داش آکُل با بیان اینکه جای این فیلم به دلیل پرداختن به یک دوره تاریخی در سینمای ایران خالی بود، اضافه کرد: فیلم داش آکُل به لحاظ فنی و تکنیکی از استانداردهای لازم برخوردار است.
وی که فیلم قند تلخ را نیز کارگردانی کرده است، افزود: تلاش عوامل فیلم داش آکُل احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ جوانمردی و فتوت به عنوان یک فرهنگ اصیل ایرانی است.
عرب به شرایط فروش این فیلم در گیشه ها اشاره کرد و گفت: زمان زیادی از اکران فیلم نمی گذرد و روز به روز بر استقبال مردم افزوده می شود.
این کارگردان گلستانی، اطلاع رسانی ضعیف را یکی از دلایل فروش کم این فیلم دانست و افزود: صدا و سیما فرصت کمی برای تبلیغات در اختیار این فیلم قرار داد که امیدواریم با روش های گوناگون اطلاع رسانی و تبلیغات ،مردم به تماشای این اثر ترغیب شوند.
وی بیان کرد: وظیفه ما ساختن فیلمی با کیفیت فنی بالا بود، اما یکی از مشکلات جدی سینمای ایران آسیب پذیری فیلم ها در زمان اکران است.
عرب افزود: هزینه تولید فیلم های تاریخی برای بخش خصوصی بالا است که کمک به تبلیغ و اطلاع رسانی از طرف رسانه ها و از جمله صدا و سیما و فروش بیشتر می تواند ذائقه مخاطب برای تماشای این گونه فیلم ها را تغییر دهد.
وی همچنین گفت که نویسنده فیلمنامه داش آکل منصور ابراهیمی بوده و حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، ارژنگ امیرفضلی، نیما شاهرخ شاهی، امیر حسین صدیق، محسن افشانی از جمله بازیگران آن هستند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.