گسترش شبکه‌های تلویزیونی بدون پشتوانه تیم های حرفه ای و منابع لازم و پایدار خسارت بزرگ مدیریتی به صداوسیما بود.

به گزارش جماران علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی خود نوشت: 

تاثیر صداوسیما در وضعیت انحصاری و بی رقیب بر مخاطبین و جامعه امر روشنی است که مصادیق فراوانی در حوزهای مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی وحتی خانوادگی را به ثبت رسانده است. از قربانیان مالی پدیده تا موسسات غیرمجازیکه تبلیغات فریبنده ان از کانالهای مختلف سیما در همه شهرها و روستاها فراگیر شد.

 

نمی‌شود اول دکل تلویزیونی را بالا برد و بعد به فکر منابع انسانی و مالی آن بود.

بنظر می‌رسد صداوسیما در بخشهای متعددی با واقعیات جامعه وافکار عمومی فاصله دهکی دارد و بخش مهمی از این نقص به ساختارهای نظارتی بر آن سازمان مرتبط است.

ساختار قانونی نظارت بر صداوسیما کارآمد نیست و اساساً جوابگوی نظارت حرفه ای و اثربخش در گستره سازمانی و شبکه ای سیمای ملی نمی‌باشد.

به رغم اختصاص بودجه های سالیانه و خاص برای صدا و سیما توسط مجلس شورای اسلامی، کسری بودجه آن سازمان ناشی از گستردگی ساختار سازمانی و شبکه ها و کانالهای تلویزیونی و نبود نظارت کافی و کارآمد مدیریتی و عملکردی است.

صدا و سیما در فضای انحصاری و نبودن رقیب داخلی مسئولیت پوشش همه سلیقه ها را دارد و اگر نتواند رضایت و انتظار سلائق مختلف را پاسخ دهد هم خود دچار افت اعتبار می‌شود وهم به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی ضربه می‌زند. 

زمانیکه مردم از واقعیات اطلاع دارند و رسانه ملی با فاصله دهکی با مردم سخن می‌گوید ضربه مستقیم به اعتماد و امید مردم است.

هنوز جامعیت و توازن و اعتدال فکری در اجرای سیاست‌های کلان  صداوسیما دیده نمی‌شود و برجا بودن خط تخریب دولت و تقابل با سلائق متفاوت در برنامه های سیاسی و خبری از جمله آثار و تبعات این ناپایداری است.

امید می‌رود در طول برنامه ششم توسعه، صداوسیما نیز براساس برنامه پنج‌ساله منسجمی در فضای پیشرفت و آبادانی کشور برای تقویت اعتماد و امید مردم نقش آفرینی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.