به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین افزود: دستگاه های خدمات رسان قبل از هر اقدامی باید علت قطع خدمات را به معاونت اقتصادی گزارش داده و پس از آن دستورهای لازم صادر می شود در غیر این صورت با مدیران خاطی به شدت برخورد خواهد شد.
وی با تقدیر از حضور 2 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این نشست، یادآور شد: به طور یقین فرمانداران و مدیران دستگاه ها باید از ظرفیت نمایندگان حاضر استان در مجلس شورای اسلامی نهایت بهره را ببرند و از طرفی همه دستگاه ها باید در صورت ارسال نامه از سوی نمایندگان کمتر از یک هفته پاسخگوی آنها باشند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اظهار نارضایتی از حرکت ناشایست عده اندکی از راهپیمایان روز قدس در تهران نسبت به حاشیه سازی برای ریاست جمهوری، معاون اول و رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: این گونه حرکات زیبنده مردم میهن اسلامی نبوده و در همه جا نیز محکوم است و باید توجه داشت که در روزهایی که ما نیازمند به وحدت ملی هستیم این اقدام های ناشایست مناسب حال ما نیست.
همتی با اشاره به سخنان امام جمعه اصفهان که در این رابطه گفته است، این عده نه حزب اللهی هستند و نه ولایت مدار، ادامه داد: این عبارت برای آن عده کافی است و ما نیز به نوبه خود اینگونه حرکت های مذبوحانه را محکوم می کنیم.
استاندار قزوین یادآور شد: امروز به برکت رسانه های آزاد و شبکه های مجازی می توانیم هرگونه توصیه، ارشاد و نقدی را به صورت محترمانه مطرح کنیم چرا که هر جامعه ای نیازمند نقد است اما اگر توصیه و نقدها به صورت بی ادبانه و همراه با توهین مطرح شوند جایی در نزد افکار عمومی نخواهند داشت.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد واحدهای تعطیل شده در استان، افزود: از 100 واحد تولیدی سال گذشته تعدادی دوباره راه اندازی شدند اما حدود 60 واحد باقی مانده با تغییر ماشین آلات خود و اراده صاحبان آنها می توانند وارد عرصه دوباره تولید شوند و از سوی دیگر باید تمرکز خود را بر روی واحدهای نیمه تعطیل بیشتر معطوف کنیم چرا که این واحدها می توانند تولید و اشتغال قابل توجهی به همراه داشته باشند.
به گفته وی، باید برای واحدهای تولیدی نیمه تمامی که از پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برخوردار بوده و متقاضی سرمایه ثابت هستند نیز جلسه ای با حضور بانک ها و صاحبان آن واحدها در استانداری برگزار شود تا در صورت نیاز از کمک های بانکی بهره مند شوند.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که کمتر از 60 درصد فیزیکی پیشرفت دارند نیز باید شناسایی شده و با صاحبان آن وارد مذاکره شد تا آنها پله پله خود را به مرز 60 درصد پیشرفت رسانده تا مورد حمایت بانک ها قرار گیرند.
همتی در خصوص پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و ایثارگران استان نیز گفت: تمامی پرونده های حوزه مددجویان کمیته امداد به خصوص در بانک ملی باید تا هفته آینده به صفر برسد و همچنین با برگزاری جلسه ای در دفتر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران بانک های عامل در تهران طی یک هفته آینده اعتبار لازم برای باقی مانده متقاضیان مسکن ایثارگران استان نیز اقدام لازم صورت گیرد.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه ها با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار می شود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.