به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در همایش 'انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار ' در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: انتخابات باید وحدتبخش و با حضور حداکثری مردم برگزار شود بنابراین مجریان انتخابات نیز باید در این راستا تلاش کنند.
وی اضافه کرد: رعایت قانون، نظارت عادلانه از سوی دستگاه ها و مسئولان ذیربط و حضور سلایق مختلف، زمینه ساز انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد فضای تخریب و یاس در جامعه بر مشارکت حداکثری مردم و وحدت ملی تاثیر منفی دارد، تصریح کرد: اصلی ترین موضوعی که می تواند مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کند، امید به آینده است.
وی با اشاره به اینکه تبیین خدمات نظام و دولت موجب امیدواری مردم به آینده و باعث اقتدار بیش از پیش نظام اسلامی می شود، افزود: مردم باید بدانند دولت در این مدت چه اقدام هایی را انجام داده و چه میزان از وعده های خود را محقق کرده است.
استاندار اصفهان اظهار کرد: درصورت محقق نشدن وعده دولتمردان، مردم باید بدانند دلایل آن چه بوده و دولت در چه شرایطی قرار داشته است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی با تبیین اقدام هایی که نظام اسلامی در استان انجام داده است باید مردم را به آینده امیدوار و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.
زرگرپور با اشاره به اقدام های دولت در سه سال گذشته در استان گفت: در این مدت بیش از 12 هزار و 700 طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی با اعتبار 105 هزار میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره برداری رسید.
وی، بهره برداری از مرحله نخست قطار شهری، مصلا و ورزشگاه نقش جهان را از اقدام های دولت تدبیر و امید در اصفهان اعلام کرد و افزود: دیگر پروژه ها از جمله پروژه کنارگذر شرق اصفهان، قطار سریع السیر اصفهان - تهران، نمایشگاه بزرگ اصفهان، مقدمات احداث موزه بزرگ و کنارگذر غرب اصفهان، در زمان این دولت انجام شده است.
زرگرپور با اشاره به اینکه تا پیش از تصدی دولت تدبیر و امید 6 هزار تخت بیمارستانی در استان وجود داشت، افزود: پس از تصدی دولت یازدهم یکهزار و 200 تخت معادل 20 درصد تخت های بیمارستانی که در گذشته در این استان وجود داشت، به شمار تخت های بیمارستانی اصفهان اضافه شد.
وی افزود: همچنین در این مدت، پنج بیمارستان بزرگ به بهره برداری رسید و 250 هزار متر مربع به فضای بهداشتی و درمانی استان اضافه شد.
استاندار اصفهان، احداث 262 واحد آموزشی با یکهزار و 670 کلاس و اضافه شدن هفت هزار و 500 تخت اقامتی و گردشگری را از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته در استان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری از محورهای توسعه اصفهان به شمار می آید، ادامه داد: در سه سال گذشته مجوز ساخت 79 هتل جدید در استان صادر شد و 39 هتل جدید نیز در اصفهان در حال ساخت است.
زرگرپور، اعطای تسهیلات به یکهزار و 100 واحد تولیدی در استان را از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اعلام کرد و افزود: به 41 واحد بزرگ صنعتی این استان چهارهزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات ارائه و 45 هزار شغل نیز تثبیت شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از تصدی دولت تدبیر و امید، شاخص آلودگی هوای اصفهان بالا بود، افزود: در سال 92 اصفهان 93 روز هوای سالم داشت اما اکنون این تعداد به 278 روز و تعداد روزهای پاک نیز از یک روز به هفت روز افزایش یافته است.
استاندار اصفهان بااشاره به اینکه 72 هزار واحد مسکن مهر، امسال به متقاضیان تحویل شد، گفت: امسال پرونده مسکن مهر در استان بسته خواهد شد.
وی توجه به امنیت اجتماعی را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان بیان کرد و افزود: در سه سال گذشته حتی یک نشست سیاسی، فرهنگی و هنری در این استان لغو نشده و تمام گروه هایی که مجوز برگزاری این برنامه ها را داشته اند در کمال امنیت و با آرامش، برنامه های خود را اجرا کرده اند.
زرگرپور با اشاره به اینکه در مدت تصدی دولت یازدهم تلاش خوبی برای توسعه اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: کارهای زیادی نیز برای توسعه و پیشرفت استان باقی مانده اما حرکت توسعه و پیشرفت اصفهان به ریل صحیح خود بازگشته است و باید با وحدت و همدلی، نیازهای کشور و استان را برآورده کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: انتخابات سال 94 در کمال آرامش و همدلی برگزار شود.
همایش'انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار'روز سه شنبه با حضور وزیر اطلاعات و امام جمعه اصفهان در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی این استان برگزار شد.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
شهرستان اصفهان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
2093 /6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.