به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری روز شنبه در جشن خانواده صنعت چاپ آذربایجان غربی افزود: صنعت چاپ ابزاری برای اشاعه فرهنگی است و آذربایجان غربی می تواند در این صنعت حرف اول را بزند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی منسجمی برای توسعه صنعت چاپ استان تدوین نشده، بیان کرد: صنعت چاپ امروزه به یکی از صنایع سودآور و اشتغالزا تبدیل شده است.
رییس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه مشکل اصلی این صنف سرمایه در گردش است، افزود: صنعت چاپ استان از فرسوده بودن ماشین آلات نیز رنج می برد.
پیمان رضایی با اشاره به مرزی بودن آذربایجان غربی گفت: صنعت چاپ استان متاسفانه آنگونه که شایسته و لازم است از موهبت همسایگی با کشورهای همجوار بهره مند نشده است.
علی جمشیدی، مدیر مسوول چاپ افست ارومیه نیز در ادامه این آیین به بیان مشکلات چاپخانه داران پرداخت و گفت: وضعیت وخیم بازار ارز و دلار، فرسودگی ماشین آلات، بالا بودن قیمت تجهیزات و پیچیدگی های گمرکی برای واردات ماشین آلات از جمله مشکلات عدیده چاپخانه داران به شمار می رود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 336 چاپخانه فعال، 87 چاپ افست، 13 واحد لیتوگرافی و 6 واحد صحافی در شهرستان های مهاباد، میاندوآب، خوی و ارومیه است.
آذربایجان غربی جزو هشت استان برتر کشور در صنعت چاپ به شمار می رود و وجود صنایع کشاورزی و واحد تولیدی مختلف در این استان، نیاز به صنعت چاپ در زمینه های بسته بندی، تهیه جعبه، مقوا و تبلیغات را اجتناب ناپذیر کرده است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.