UPS یک محافظ برق است که از دستگاه های متصل در برابر مشکلات برق، مانند نوسانات یا ولتاژهای غیرعادی محافظت می کند، که می تواند باعث آسیب، کاهش طول عمر یا بر عملکرد تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی شود. این عملکرد مفید را با کمک باتری یو پی اس انجام می دهد.

یک یو پی اس، در ابتدایی ترین حالت، یک سیستم برق پشتیبان باتری است که به اندازه کافی برق را تامین می کند تا تجهیزات به درستی در صورت قطع برق خاموش شوند. این به جلوگیری از از دست رفتن داده ها کمک می کند و تاثیر منفی  ناشی از خاموش شدن ناگهانی  بر روی تجهیزات الکترونیکی شما را به حداقل می رساند.

UPS همچنین یک محافظ برق است که از دستگاه های متصل در برابر مشکلات برق، مانند نوسانات یا ولتاژهای غیرعادی محافظت می کند، که می تواند باعث آسیب، کاهش طول عمر یا بر عملکرد تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی شود. این عملکرد مفید را با کمک باتری یو پی اس انجام می دهد.

چرا به سیستم یو پی اس نیاز دارم؟

در صورت خاموشی، UPS فوراً به برق باتری سوئیچ می کند تا یک منبع تغذیه موقت برای شما فراهم کند. عمر باتری که روی این سیستم دارید می تواند بسته به سیستم متفاوت باشد و بستگی به میزان برق مصرفی شما دارد. پشتیبان‌گیری باتری به شما زمان می‌دهد تا تجهیزات حساس، سرورها یا حتی کنسول‌های بازی ویدیویی را بدون از دست دادن داده یا پیشرفت خاموش کنید. سیستم های مختلف یو پی اس نیز سطوح خاصی از حفاظت را برای سایر مشکلات برق که به وجود می آیند ارائه می کنند.

چند  نوع سیستم های یو پی اس وجود دارد؟

سیستم های یو پی اس بر اساس نوع حفاظت برقی که نیاز دارید دارای سه توپولوژی یا دسته بندی مختلف هستند. این سه توپولوژی Standby، Line-Interactive و Double-Conversion هستند. برای تمامی این دستگاه ها می توانید از باتری صبا استفاده کنید.

چه نوع مشکلات برق دارم؟

بسیاری از مردم تنها از یک نوع مشکل برق آگاه هستند و آن هم قطع ناگهانی برق است که افراد را آشفته می کند. این زمانی است که برق قطع می شود و برای چند ثانیه تا چند روز خاموش می ماند، اما، بسیاری از مشکلات رایج برق وجود دارد که با این مورد متفاوت است.

مشکلات رایج برق چیست؟

در زیر تعاریفی از مشکلات رایج برق آورده شده است:

جهش - یک جهش کوتاه اما شدید در الکتریسیته که معمولاً در اثر رعد و برق ایجاد می شود. نوسانات برق می تواند به الکترونیک آسیب برساند و آن را از بین ببرد و "جهش شدید برق" یا افزایش ولتاژ و جریان به برد مدارها و قطعات آسیب می رساند.

خاموشی - قطعی برق که از چند ثانیه تا چند روز ادامه دارد. اینها بیشتر در اثر آب و هوای شدید، کمبود برق شهری، تصادفات و خرابی شبکه برق ایجاد می شوند.

Brownout – درست مثل زمانی که در صورت کاهش جریان برق در خودرو باتری واریان وارد عمل می شود تا از ایجاد مشکل به صورت موقت جلوگیری کند، در شرایط اضطراری، شرکت های برق ممکن است ولتاژ برق شما را کاهش دهند تا منابع تحت فشار را کاهش دهند و از خاموشی کامل جلوگیری کنند و در این شرایط ups وارد عمل می شود.

افت ولتاژ - افت ولتاژ نیز نوعی کمبود ولتاژ است، اما بر خلاف افت ولتاژ، ناگهانی و مختصر است.

ولتاژ بیش از حد - زمانی رخ می دهد که ولتاژ ورودی بالاتر از حد معمول باشد و بیشتر از یک نوسان دوام داشته باشد اما به اندازه کافی بالا نباشد که به عنوان یک نوسان طبقه بندی شود.

نویز فرکانس - همچنین به عنوان نویز خط شناخته می شود، نویز فرکانس می تواند با تزریق ناهنجاری ها به سیستم، عملکرد مدار را مختل یا کاهش دهد.

تغییر فرکانس – زمانی که منابع تغذیه پایدار هستند، مشکل رایجی نیست، اما زمانی که از ژنراتورها استفاده می‌کنید و فرکانس برق بیش از حد مطلوب نوسان می‌کند، ممکن است رخ دهد. باتری 2 ولت اسیدی می تواند برای شما کمک خوبی برای پشت سر گذاشتن این مشکلات باشد.

اعوجاج هارمونیک - انحرافUPS من باید چقدر بزرگ باشد؟

برای اینکه یو پی اس شما به درستی کار کند، یو پی اس شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا از تمام تجهیزات متصل به آن پشتیبانی کند. شما باید ظرفیت UPS را پیدا کنید. ظرفیت میزان توانی است که یک سیستم UPS می تواند ارائه دهد (بر حسب وات اندازه گیری می شود). هرچه ظرفیت بالاتر باشد، تجهیزات الکترونیکی و دستگاه های بیشتری می تواند پشتیبانی کند. برای یافتن ظرفیت UPS، باید بار را محاسبه کنید. بار  ترکیبی از توان مصرفی هر یک از دستگاه ها است.

برای شناسایی بار، فهرستی از تجهیزات، شامل کل وات مورد نیاز هر قطعه از تجهیزات برای کارکرد صحیح تهیه کنید. تمام دستگاه هایی را که UPS باید پشتیبانی کند را شامل شود.

اگر مطمئن نیستید که تجهیزات شما به چه مقدار وات نیاز دارد، با سازنده یا مشخصات منبع تغذیه در دفترچه راهنمای کاربر مشورت کنید. هنگامی که بار خود را محاسبه کردید، تعداد سیم های برقی را که می خواهید به UPS وصل کنید بشمارید. سیستم یو پی اس شما باید پریزهای کافی برای پوشش تعداد سیم های برق داشته باشد. به همین خاطر است که برای خرید هر نوع باتری صنعتی از جمله باتری لیفتراک برقی ، باید از کارشناسان خبره در این زمینه مشورت بگیرید.

شما قبلاً توپولوژی UPS خود و اندازه آن را تعیین کرده اید. اکنون، باید به این فکر کنید که در صورت بروز مشکل برق، دوست دارید با برق باتری چه کاری انجام دهید؟ آیا می خواهید روی خاموش کردن ایمن همه دستگاه های متصل خود تمرکز کنید؟ آیا می خواهید دستگاه DVR و تلویزیون خود را در هنگام مشکل برق روشن نگه دارید؟ آیا می خواهید بخشی از بازی ویدیویی را که در آن هستید به پایان برسانید یا فقط جایی را که در آن هستید ذخیره کنید؟

اکنون باید زمان اجرا را تعیین کنید. Runtime تعداد دقیقه‌هایی است که یک سیستم UPS می‌تواند دستگاه‌های متصل را با برق در هنگام خاموشی پشتیبانی کند. حداقل زمان اجرا زمانی است که برای کامل کردن خاموش کردن تجهیزات مناسب نیاز دارید.

هنگام خرید برای زمان اجرا، به مدت زمانی که باتری های UPS می توانند تجهیزات را از طریق قطع برق در زمانی که برق شهری در دسترس نیست، پشتیبانی کنند، نگاه می کنید. به خاطر داشته باشید که تعداد وات های پشتیبانی شده بر زمان اجرا تأثیر می گذارد: هرچه بار وات متصل کمتر باشد، باتری ها بیشتر دوام می آورند. هرچه بار وات بیشتر باشد، زمان اجرا کوتاهتر خواهد بود.

برخی به اشتباه باتری موتور را با باتریups  اشتباه می گیرند و فکر می کنند که باید برای تعویض باتری این وسیله نقلیه از باتری یو پی اس استفاده کنند، در صورتی که نصب این باتری برای استفاده بر روی موتور سیکلت اصلا توصیه نمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.