گوگل ادز که قبلا گوگل ادوردز نامیده می‌شد، پلتفرم تبلیغاتی گوگل است؛ می‌توانید از آن برای ایجاد تبلیغات استفاده کنید. اساس کار گوگل ادز به این شکل است که شما مبلغ مشخصی را که مایلید برای هر کلیک بپردازید، پیشنهاد می‌دهید تا بتوانید در مزایده برنده شوید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا سرمایه‌گذاری در تبلیغات گوگل ادز ارزشش را دارد یا خیر. باید گفت که این نوع تبلیغات برای بسیاری از کسب‌وکارها بازده بالایی دارد. بعد از اینکه مطمئن شدید استفاده از این پلتفرم، یک کانال سودآور برای کسب‌وکارتان خواهد بود، باید از خود بپرسید که چگونه باید مقدار سرمایه‌گذاری را در آن تعیین کرد؟

در ادامه، به پاسخ این سوال می‌پردازیم و شما می‌توانید تمام هزینه‌های مرتبط با گوگل ادز را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه بودجهٔ کمپین خود را تخمین بزنید.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز که قبلا گوگل ادوردز نامیده می‌شد، پلتفرم تبلیغاتی گوگل است؛ می‌توانید از آن برای ایجاد تبلیغات استفاده کنید. اساس کار گوگل ادز به این شکل است که شما مبلغ مشخصی را که مایلید برای هر کلیک بپردازید، پیشنهاد می‌دهید تا بتوانید در مزایده برنده شوید.

وقتی کاربران کلمه کلیدی‌ای را که انتخاب کرده‌اید،جستجو می‌کنند، اگر قیمت پیشنهادی شما بالاتر از قیمت پیشنهادی دیگر تبلیغ‌کنندگان برای آن کلمه کلیدی باشد، تبلیغ شما در نتایج جست‌وجو با یک برچسب کوچک در کنار آن ظاهر می‌شود.

از طریق تبلیغات گوگل، می‌توانید تبلیغات آنلاین ایجاد کنید تا افراد را دقیقا زمانی هدف بگیرید که به محصول یا خدمت شما علاقه‌مند هستند. هنگام استفاده از پلتفرم تبلیغات گوگل، تنها زمانی پول پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند تا از سایت شما بازدید کند یا عمل مشخصی مانند ثبت‌نام را انجام دهد.

در نحوهٔ محاسبه قیمت گوگل ادز هیچ تعهدی برای حداقل هزینه وجود ندارد؛ شما انتخاب می‌کنید که تبلیغتان کجا نمایش داده شود، بودجه‌ای را تعیین می‌کنید که برای شما به‌صرفه باشد و حتی تاثیر تبلیغات خود را اندازه‌گیری می‌کنید.

 

راهنمای محاسبه قیمت تبلیغات گوگل ادز (1)

 

گوگل ادز برای مشاغلی است که می‌خواهند وب‌سایت خود را تبلیغ کنند.

 

مزایای استفاده از تبلیغات در گوگل

در درجهٔ اول تبلیغات گوگل، برای به دست آوردن فروش بیشتر در یک بازهٔ زمانی کوتاه استفاده می‌شود و با توجه به تعداد وب‌سایت‌هایی که به محصولات گوگل متکی هستند، قابلیت‌های هدف‌گذاری استثنایی را ارائه می‌دهد.

واقعیتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید؛ همچنین به راحتی قابل اندازه‌گیری، مقیاس‌پذیر و قابل ردیابی است. از طرفی، کنترل بیشتری بر روی استقرار تبلیغات و بودجه ارائه می‌دهد.

از دیگر مزایای تبلیغات گوگل ادز این است که تبلیغات خود را به افراد مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب نشان می‌دهید. گوگل ادز چندین مزیت را ارائه می‌دهد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

نرخ بازگشت سرمایه بالاتر

گوگل ادز به دلیل قابلیت‌های هدف‌گیری مبتنی بر ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، بازگشت سرمایه عالی به شما می‌دهد. سه مدل قیمت‌گذاری وجود دارد که می‌توانید برای به حداکثر رساندن بازده، آن‌ها را اجرا کنید؛ بر اساس اهداف کمپین خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • گزینهٔ اول؛ هزینه به‌ازای هر کلیک (CPC) که در آن شما برای هر کلیک روی تبلیغات خود مبلغی پرداخت می‌کنید.
  • گزینهٔ دوم؛ هزینه به‌ازای هر هزار نمایش قابل مشاهده (CPM) که در آن بر اساس تعداد بازدیدها در آگهی خود پرداخت می‌کنید.
  • گزینهٔ سوم؛ هزینه به‌ازای اکشن (CPA) که در آن شما بر اساس هر اقدام مهمی که توسط کاربر انجام می‌شود، مبلغ مشخصی پرداخت می‌کنید.

نرخ تبدیل بیشتر

تحقیقات نشان می‌دهد که تبدیل‌های ترافیک پولی دو برابر بیشتر از تبدیل‌های ترافیک ارگانیک است. اگر صفحهٔ فرود با پیام خوب و طراحی متمرکز دارید، به‌راحتی می‌توانید به صفحه‌ای برتر در صنعت خود تبدیل شوید.

تعیین محدودیت بودجه

تبلیغات گوگل با در اختیار گذاشتن کنترل کامل بر نحوهٔ خرج‌کردن پول، مشکل هزینه‌های بیهوده را برطرف می‌کند؛ شما می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید، تعداد پیشنهادات را تعیین کنید و محدودیت‌های بودجهٔ روزانه را تعیین کنید.

مهم‌تر از آن، فقط زمانی که روی یک تبلیغ کلیک شود، هزینه پرداخت می‌کنید؛ به این ترتیب، هزینهٔ تبلیغات شما فقط برای فعالیت‌هایی استفاده می‌شود که برای شما مهم هستند. 

کنترل کامل کمپین‌ها

یکی دیگر از دلایل محبوبیت تبلیغات آنلاین حتی در بین شرکت‌های بزرگ این واقعیت است که اجرای آن‌ها آسان است. با برخی آموزش‌ها و مهارت‌های بازاریابی، افراد حرفه‌ای می‌توانند یک کمپین تبلیغاتی را راه‌اندازی کنند و نتایج فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

نکتهٔ خوب این است که می‌توانید یک کمپین را کنترل کنید. اگر سود شما عالی است و بودجهٔ بازاریابی قابل توجهی دارید، دلیلی وجود ندارد که بودجهٔ تبلیغاتی خود را کاهش دهید. به همین دلیل است که برندهایی مانند Amazon هر سال بیش از 50 میلیون دلار خرج این نوع تبلیغات می‌کنند.

 

راهنمای محاسبه قیمت تبلیغات گوگل ادز (2)

 

تبلیغات گوگل به شما این فرصت را می‌دهد تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

نحوهٔ محاسبه قیمت تبلیغات در گوگل ادز

میانگین هزینهٔ تبلیغات در گوگل ادز به عواملی مانند صنعت، هدف کمپین و شبکهٔ تبلیغاتی شما بستگی دارد؛ در بیشتر موارد، صنایعی که CPC بالاتری دارند، بیشتر در تبلیغات گوگل خرج می‌کنند. ممکن است برایتان سوال شود که چه چیزی هزینه‌های تبلیغات گوگل را تعیین می‌کند؟ عوامل زیر می‌توانند در هزینه‌های گوگل تاثیرگذار باشند:

  • امتیاز کیفیت (Quality Score)؛
  • رتبهٔ آگهی (Ad Rank)؛
  • تنظیمات کمپین و تبلیغات مانند بودجهٔ روزانه، قیمت پیشنهادی برای هر کلیک، کلمات کلیدی و هدف‌گذاری؛
  • صنعت؛
  • شبکهٔ تبلیغات گوگل؛

قبل از اینکه کمپین گوگل ادز خود را شروع کنید، مهم است که با نحوهٔ قیمت‌گذاری تبلیغات گوگل آشنا شوید؛ برای اینکه بیشترین استفاده را از بودجهٔ تبلیغات خود ببرید، باید مطمئن شوید که کمپین تبلیغاتی گوگل شما بهینه شده و به کلمات کلیدی مرتبط است.

هزینه به‌ازای هر کلیک (CPC) یک نوع مدل قیمت‌گذاری برای تبلیغات پولی است که در آن تبلیغ‌کننده به‌ازای هر کلیک روی تبلیغ، هزینه‌ای را به گوگل می‌پردازد.

 CPC برای تعیین هزینه‌های نمایش تبلیغات کاربران در موتورهای جستجو، Google Display Network برای AdWords و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

CPC عامل مهمی در انتخاب استراتژی‌های مناقصه و انواع پیشنهادها برای به حداکثر رساندن تعداد کلیک‌ها نسبت به مقدار بودجه و کلمات کلیدی هدف است. توجه داشته باشید که میانگین CPC شما ممکن است با حداکثر هزینه به‌ازای هر کلیک (حداکثر CPC) متفاوت باشد؛ حداکثر هزینه بالاترین مبلغی است که مایلید برای یک کلیک بپردازید.

تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید و گوگل نتایج تخمینی را بر اساس بودجهٔ تبلیغاتی شما قبل از ایجاد کمپین به شما نشان خواهد داد.

 

جمع‌بندی

برای تبلیغات گوگل، بودجه‌ای را تنظیم کنید که برای شما مناسب باشد. با گوگل ادز، هزینه‌های تبلیغات آنلاین خود را بر عهده دارید؛ بنابراین هرگز بیش از سقف بودجهٔ روزانهٔ خود پرداخت نمی‌کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.