حتما تا به حال عبارت گوگل ادز را در سایت ها و صفحات وب دیده اید. اما به طور حتم نمی دانید که همان تبلیغات در گوگل است و استفاده از آن چه کاربردی دارد؟ در واقع گوگل یک سیستم تبلیغاتی برای صاحبان کسب و کار و بازار آنلاین ارائه داده است که تبلیغ کنندگان موظفند در قبال استفاده از این ابزار قدرتمند، هزینه هایی را بپردازند. نام دیگر آن Google Ads است که به طور حتم در سایت های معتبر همانند سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا و... قرار داده شده است.

حتما تا به حال عبارت گوگل ادز را در سایت ها و صفحات وب دیده اید. اما به طور حتم نمی دانید که همان تبلیغات در گوگل است و استفاده از آن چه کاربردی دارد؟ در واقع گوگل یک سیستم تبلیغاتی برای صاحبان کسب و کار و بازار آنلاین ارائه داده است که تبلیغ کنندگان موظفند در قبال استفاده از این ابزار قدرتمند، هزینه هایی را بپردازند. نام دیگر آن Google Ads است که به طور حتم در سایت های معتبر همانند سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا و... قرار داده شده است.

مهمترین قدمی که باید در تبلیغات در گوگل برداشته شود، وارد کردن عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر در ابزار گوگل ادوردز (Google AdWords) است تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود. نکته جالب این است که برای هر کلیک هزینه ‌ای را وارد خواهد کرد و گوگل برای پیدا کردن یک کلمه کلیدی، پیشنهاد های مختلفی  را به کاربران نشان می دهد. در ادامه این ضوابط را بررسی خواهیم کرد.

نکته ای که می توان اضافه کرد، این است که این شرکت موتور جستجو که در ابتدا Google Adwords نام داشت، در سال 2018 این سرویس را به عنوان Google Ads تغییر نام داد.

فهم روش آن بسیار ساده است. وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج موتور جستجو یا همان SERP مشاهده می نمایند. این نتایج می تواند شامل تبلیغات پولی باشد که یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد.

آنچه واضح است، همه تبلیغات در بالای SERP قرار می گیرند. بر همین اساس می توان گفت که این حالت با توجه به جست و جوهای ارگانیک شکل می گیرد.

با همه این تفاسیر و خرید تبلیغات در گوگل لزوماً رتبه اول تضمین نمی شود. زیرا  تمامی این تکنیک ها حاوی ریسک است و این کار تنها دیده شدن کلمات توسط کاربر را افزایش می دهد. همین امر موجب می شود تا کسب و کارها وارد رقابت شوند و روز به روز نرخ کلیک روی سایت شان بالا رود و بر تعداد مشتریان بالقوه افزود شود.

 

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

جالب است بدانید که گوگل ادز به ازای کلیک PPC عمل می کند و یک کلمه کلیدی خاص را با توجه به نیاز کارفرما تحت تاثیر قرار می دهد. از طرف دیگر با ثبت نام برای تبلیغات در گوگل می توانید حداکثر بودجه روزانه را برای تبلیغات کلمات کلیدی تعیین کنید. توجه کنید که هر روز بودجه مشخصی دارد و طبق رقم اعلام شده می توانید از کمپین تبلیغات دیجیتال خود استفاده کنید. هزینه های کلیک متفاوت شمرده می شود و شامل هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، هزینه در هر میلیون (CPM) و هزینه به ازای تعامل (CPE) می گردد.

امتیاز کیفیت تخمینی که از کیفیت تبلیغات بر گرفته می شود، بر اساس کلمات کلیدی و صفحات فرود شما طبقه بندی می گردد. تبلیغات با کیفیت می تواند از هزینه های اضافی بکاهد و به گونه ای ارزان تر در نظر گرفته شود. با اینکار نرخ تبدیل به مشتری افزایش پیدا خواهد کرد. هدف اصلی استفاده از گوگل ادز، کلیک بیشتر روی تبلیغات و رسیدن به فروش بالاتر است. در ادامه با فروش بیشتر، نام برند توسعه یافته و بر زبان خواهد افتاد.

آشنایی با انواع تبلیغات گوگل

گوگل انواع مختلفی از کمپین های مختلف را ارائه می دهد که می توانید از آن ها برای پیشبرد اهداف مالی خود استفاده کنید. این کمپین ها شامل کمپین جستجو، شبکه نمایش، کمپین خرید، کمپین ویدیویی و کمپین اپلیکیشن می شود. هر کدام از کارفرمایان با توجه به درآمد و نیاز، یکی را انتخاب می کنند و هزینه های مربوط به آن را پرداخت می نمایند.

  1. تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمه کلیدی ظاهر می شود.
  2. یک کمپین خرید به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را به شیوه ای بسیار بصری تر تبلیغ کنید.
  3. شبکه نمایش از شرکای گسترده گوگل برای نمایش تبلیغات در وب سایت های مختلف در سراسر اینترنت استفاده می کند.
  4. کمپین های ویدیویی نشان دهنده تبلیغاتی هستند که از ویدیو های یوتیوب استفاده می کنند.

آیا بکارگیری گوگل ادز موثر است؟

هر فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ انجام شود، نیازمند مدیریت، تنظیم و برنامه ریزی است. تبلیغات گوگل ادز نیز یکی از اقداماتی است که در صورت برنامه ریزی درست با موفقیت همراه خواهد شد. در واقع می توان گفت اگر کلمه کلیدی درست انتخاب شود، هزینه بدون ایراد برای کلمات تنظیم گردد، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف و نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند به درستی انجام شود، کاربران به سرعت وارد صفحه اصلی و سایر لندینگ ها می شوند و برای خرید کالا یا استفاده از خدمات، ترغیب خواهند شد. با توجه به اهمیت گوگل ادز، کلیه فعالیت ها باید توسط یک مشاور و متخصص انجام شود، در غیر این صورت هزینه های پرداخته شده بدون نتیجه خواهد بود. آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا با بکارگیری نیروی متخصص نیاز مشتری در این حوزه را رفع می کند.

اهمیت تبلیغات در گوگل ادز

در حالت کلی اگر به عنوان یک صاحب کسب و کار می خواهید در گوگل جایگاه بگیرید، توصیه می شود از تبلیغات گوگل ادز یا بهینه سازی موتور جست و جو یا همان اقدامات سئو، استفاده کنید. تفاوت سئو و گوگل ادز در هزینه و زمان نتیجه گیری است. سئو برای کارفرما هزینه زیادی در بر ندارد و در طولانی مدت نتیجه ای را نشان می دهد. اما می توان با استفاده از گوگل ادز و پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت.

سخن پایانی

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار و فروش بیشتر باید در دنیای آفلاین و آنلاین تبلیغاتی را انجام داد. تبلیغات در گوگل نیز همان استفاده از گوگل ادز است که باید برای طی شدن مراحل و جست و جوی کلمه کلیدی مناسب، هزینه هایی پرداخت شود. اما طراحی کمپین ها و دیگر اقدامات مستلزم مهارت و دانش است که توسط کارشناسان انجام می گیرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا یکی از حرفه ای مجموعه هایی است که به شما در رونق گرفتن کسب و کار آنلاین کمک می کند.

https://rozesadm.com/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.