قبل از کنکاش عمیق در سال 2022، کمی وقت بگذارید و ابتدا به سال 2021 نگاه کنید. اگر سال 2021 از نظر کسب و کار سال خوبی برایتان نبود، علل آن را بنویسید، اما قبل از اینکه آن را به طور کامل بنویسید، کمی به خودتان فرصت دهید تا در مورد آنچه واقعاً در سال 2021 رخ داده است، فکر کنید.

با آغاز سال جدید میلادی، قطعا یک فرصت یکساله خوب برای بسیاری از کسب و کارها و کارآفرینان وجود خواهد داشت. اما، چگونه می‌توانید سال 2022 را از نظر کسب و کار به بهترین سال تبدیل کنید؟ برای رسیدن به این نقطه می‌توان کارهای زیادی انجام داد. بخشی از کارهایی که می‌توان انجام داد کنار گذاشتن اشتباهاتی است که در گذشته مرتکب شده‌اید و بخشی دیگر مربوط به کارهایی که باید در آینده انجام داد. البته این فهرست می‌تواند بلند پایه‌تر از این موارد باشد. پس بیایید در مورد آنچه قرار است امسال اتفاق بیفتد صحبت کنیم و اینکه چقدر مهم است که فرصت‌هایی را که برایمان پیش می‌آیند، جدی بگیریم و دلایل درستی نیز داشته باشیم.

 

به سال 2021 فکر کنید

قبل از کنکاش عمیق در سال 2022، کمی وقت بگذارید و ابتدا به سال 2021 نگاه کنید. اگر سال 2021 از نظر کسب و کار سال خوبی برایتان نبود، علل آن را بنویسید، اما قبل از اینکه آن را به طور کامل بنویسید، کمی به خودتان فرصت دهید تا در مورد آنچه واقعاً در سال 2021 رخ داده است، فکر کنید. برخی از نکاتی که باید در نظر بگیرید:

3 موردی که در سال 2021 به خوبی پیش رفت کدامند؟

3 موردی که در سال 2021 خیلی خوب پیش نرفت کدامند؟

یکی از چیزهایی که آرزو می‌کنید در سال 2021 بهتر انجام می‌دادید چیست؟

بزرگترین یادگیری شما از سال 2021 چه بوده است؟

خاطره مورد علاقه شما چه بود؟

 

قدرت نه گفتن

نه گفتن بدان معناست که هر آنچه را که می‌تواند به ضرر ما در سرمایه‌گذاری باشد کنار بگذاریم و به نوعی به آنها نه بگوییم، در عوض در برابر فرصت‌های سودآور گشاده‌رو باشیم. از این رو باید اطمینان حاصل کنیم که در حال تمرکز هستیم. در مورد چیزهای درست و اینکه به چیزهای درست بله می‌گوییم، و نه به چیزهای غلط و نادرست.

 

2

 

چرا آری ما یک کالاست؟

بله ما یک کالاست. آنها معنایی دارند و ارزشی پشت سر خود دارند. وقتی شجاعت لازم را برای نه گفتن به فرصت‌های خاص جمع می‌کنیم، ارزش بله‌های ما سر به فلک می‌کشد و از پشت بام نیز بالا می‌رود! نه گفتن نباید فقط به عنوان نوعی پاسخ منفعلانه تلقی شود که در صورت نیاز و در مواقع لزوم آن را پرتاب می‌کنید.

واقعیت این است که نه گفتن حق شماست. وقتی شما کسب و کار خود را ایجاد می‌کنید، کسب و کاری که حول محور شما و تخصص شماست، مردم از زوایای مختلف به سمت شما می‌آیند و می‌خواهند مغز شما را انتخاب کنند یا از شما بازخورد کمی درباره برخی از اطلاعات بخواهند یا دعوت کنند.

 

ما همیشه متصل هستیم

ارتباطات خود را به هر شکل ممکن حفظ کنیم. این اصل بسیار ضرورت دارد؛ زیرا ما هرگز به عنوان یک نژاد بشر به این اندازه در ارتباط نبوده‌ایم. ما همیشه در ارتباط هستیم، همیشه. حتی از قبل برنامه‌ریزی می‌کنیم که چه چیزی را "لایک" کنیم یا بازتوییت کنیم و در مورد چه چیزی نظر بدهیم- می‌توانیم به روش‌های نوین ارتباطی متصل باشیم، در انتقالات مالی خود به روش‌های آسانی مانند پرداخت یار کسب و کار خود را بهبود ببخشیم.

در حالی که بسیاری از این کارها می‌تواند ما را به شبکه‌ای از افراد و درگاه‌ها متصل کند. کاری که ما باید انجام دهیم این است که ما باید استراتژی خاص خود را داشته باشیم و از خود و نظرات خود محافظت کنیم. ما باید از زمان خود محافظت کنیم، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ ساخت کسب و کارمان. این موضوع مهم است و تا حدودی در گرو آن است که ارتباطات خود را حفظ کنیم. جایگاه خود را بدانیم و به اشکال مختلف به هر آنچه یا هر آنکس که به کسب و کار ما متصل است، وصل باشیم.

 

روی مخاطب خود تمرکز کنید

یک تکه کاغذ بردارید و یک خط از وسط آن بکشید. در سمت چپ، همه چیزهایی را که سال گذشته بارها و بارها به آنها بله گفتید، بنویسید و در سمت راست کاغذ، همه چیزهایی را که آرزو داشتید به آنها نه بگویید بنویسید و ببینید چند چیز باقی مانده. سپس بر اساس تحلیل پاسخ‌ها، یک چشم‌انداز برای خود طراحی کنید تا باز هم مرتکب بله یا نه گفتن‌های اشتباه نشوید.

این کار به شما کمک می‌کند آینده ایده‌آل خود را با وضوح کافی برای ایجاد یک برنامه در پشت آن روشن کنید. بنابراین اولین قدم در ساختن اهداف سالانه خود این است که تصویری از کسب و کار خود در چند سال ترسیم کنید. برای انجام این کار نیز بهتر است تمام حوزه‌های کسب و کار خود را که مهم هستند در نظر بگیرید.

 

به نمایش ادامه دهید

اشتباه نکنید، مفید باشید، ارزش ارائه دهید، پادکست خود را ضبط کنید، ویدیوهای خود را ضبط کنید، در رسانه‌های اجتماعی پست بگذارید همه کارهایی را که لازم است، انجام دهید تا در دنیا عالی باشید. اما، در پایان روز، انرژی واقعی خود و اشتیاق واقعی را بر روی پروژه‌هایی که منطقی هستند، متمرکز کنید. رفتن به مکان‌ها و رویدادهایی که منطقی هستند، تماس‌های آنلاین مناسب که منطقی هستند و انتخاب فرصت‌های مناسب که منطقی هستند، از جمله مهمترین مواردی است که می‌توانید بر روی آنها تمرکز ‌کنید. در واقع سرمایه‌گذاری روی افراد و فرصت‌های مناسب، نه تنها کسب و کار شما در سال جدید را رونق خواهد بخشید، بلکه بهترین سال را برای شما تضمین خواهد کرد.

 

سخن نهایی

مواردی که برای اتمام یک کسب و کار خوب در سال 2022 به آنها اشاره شد، جز مواردی است که شاید نمونه‌های آن را کمتر جایی دیده یا شنیده باشید. یا حتی ممکن است خودتان بر آنها واقف بوده باشید، اما اهمیت آنها را جدی نگرفته باشید. در حالی که به کارگیری این اصول می‌تواند در کسب و کار شما بسیار تاثیرگذار باشد. بنابراین بهترین قدم برای به کارگیری این اصول، شناسایی آنها در کسب و کار خود و انجام آنها به صورت گام به گام است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.