جی پلاس، شاید اگر بخواهیم در مورد چیستی فتوشاپ صحبت کنیم، چندان فایده ای برای ما نداشته باشد. بسیاری از افراد از وجود چنین برنامه فوق العاده ای آگاه هستند و عده ای را می شناسند که به خوبی هر چه تمام تر از پس بخش های مختلف آن بر می آیند.

نرم افزار فتوشاپ برای اولین بار در سال 1988 میلادی وارد بازار شد. شاید نسخه های ابتدایی چندان گزینه های فراوانی برای ارائه نداشتند. در چنین شرایطی، طبیعی است که دست بسیاری از افراد از ویرایش های آنچنانی کوتاه باشد.

فتوشاپ رفته رفته بهتر شد و تیم سازنده با انتشار چندین و چند آپدیت توانستند به جذابیت ها و موارد آن اضافه کنند. هیچ شکی وجود ندارد که اکنون فتوشاپ بهترین نرم افزار برای ویرایش تصاویر و سایر مواردی است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

3

 

اهمیت نرم افزار فتوشاپ در حوزه گرافیک به چه میزان است؟

امروزه بسیاری از کسب و کار ها از طراحی لوگو گرفته تا ساخت بنر ها و هر چیز دیگر، به نرم افزار فتوشاپ نیاز پیدا می کنند. همان طور که گفته شد، کاربرد اصلی این نرم افزار، ویرایش تصاویر گوناگون است. حال این که با آن می توان کار های دیگری هم انجام داد که قطعا برای ما مفید خواهد بود. در چنین شرایطی، لازم است که دانش فتوشاپ را داشته باشیم و بدانیم که چطور می توان به انجام برخی از امور در این مورد پرداخت.

حال اگر خودمان در این خصوص علاقه ای نداشته باشیم، می توانیم برای کسب و کارمان از یک فتوشاپ کار استفاده کنیم. بسته به نیازی که در هر کسب و کار حس می شود، می توان یک فتوشاپ کار با توانایی های پایین یا بالا را برگزید. بدیهی است که اگر کار شما جدی است و به تصاویر فوق العاده ای نیاز داشته باشید، حتما باید به سراغ یک فرد حرفه ای بروید که زیر و روی این نرم افزار را بلد باشد. در همین راستا، در ادامه به این مسئله می پردازیم که یک فتوشاپ کار حرفه ای باید چه خدماتی را ارائه دهد؟

 

خدمات یک فتوشاپ کار چیست؟

به جز ویرایش تصاویر که در بالا به آن پرداخته شد، یک فتوشاپ کار حرفه ای باید کار های دیگری را هم تا حد زیادی بلد باشد. گذاشتن جلوه های ویژه بر روی تصاویر و بهبود کیفیت و اصطلاح رنگ ها و برخی از قسمت های آن از دیگر خدمات یک فرد حرفه ای در این زمینه است.

در هم آمیختن چند تصویر و ایجاد یک تصور ترکیبی تازه نیز یکی دیگر از کاربردهای فتوشاپ است که این فرد باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد. در آخر به ماموریت های دیگری همچون تاثیر در ساخت و طراحی سایت و انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی می رسیم که فتوشاپ کار کاربلد حداقل می تواند اندک اطلاعاتی در موردشان داشته باشد.

 

2

 

همان طور که مشاهده کردید، کار یک فتوشاپ کار به هیچ عنوان ساده نیست و وی هر روز باید با پیچیدگی های فراوانی دست و پنجه نرم کند. البته در صورتی که شما هم بتوانید این مراحل را یاد بگیرید، در نهایت قادر خواهید بود تا به فرد ماهری تبدیل شوید و از مزایایی همچون درآمد نسبتا بالا بهره مند گردید.

علاوه بر این موارد، فتوشاپ کار حرفه ای باید برخی ویژگی ها را هم داشته باشد تا جایگاهش نسبت به افراد دیگر بالا تر برود. از این خصوصیات باید به خلاق بودن اشاره داشت که هرگز نباید نادیده گرفته شود. یک فرد خلاق همواره می تواند در کار خود موفق باشد؛ چه بسا اگر یک فتوشاپ کار باشد. خوش قول بودن هم بحث دیگری است که به چشم افراد در این زمینه می آید.

شما همواره باید پروژه هایی که سفارش می گیرید را در زمان لازم به مردم تحویل دهید. داشتن ذوق هنری و دانستن اطلاعاتی در حوزه ی عکاسی و رنگ ها نیز از دیگر مواردی است که پیشنهاد می کنیم حتما به آن ها توجه داشته باشید. با دارا بودن تمام موارد گفته شده، شک نداشته باشید که می توانید در بهترین اداره ها و شرکت ها استخدام و مشغول به کار شوید.

همچنین او می تواند انواع کارت ویزیت، لوگو و... را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهد. برای دانلود کارت ویزیت لایه باز، سایت های مختلفی در اینترنت وجود دارند اما اگر دانلود رایگان کارت ویزیت لایه باز هستید، ممکن است بین این سایت های مختلف نتوانید طرح مد نظر خودتان را پیدا کیند، بسیاری از طرح هایی که در قالب دانلود کارت ویزیت لایه باز رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرند، حرفه ای نیستند و برای کاربران مبتدی مناسبند.

 

چگونه می توان فتوشاپ را یاد گرفت؟

حال که تا این جای کار آمده ایم، حدس می زنیم که نسبت به انجام آن علاقه مند شده باشید؛ اگر چه شاید اطلاعات چندانی در این مورد نداشته باشید که جای نگرانی ندارد. دوره ها  کلاس های آموزشی مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کرده و مهارت های فتوشاپی خود را تا حد غیر قابل باوری بالا ببرید. این کلاس ها به دو صورت حضوری یا مجازی هستند. کمک گرفتن از کارشناسان و متخصصان فتوشاپ نیز نمی تواند ایده بدی باشد.

البته برای حرفه ای تر شدن در این زمینه حتما می توانید از خدمات سایت gfxdownload.ir به منظور دریافت ایده، رنگ آمیزی و.... استفاده کنید تا طرح های خلاقانه تر و حرفه ای را تولید کنید.

1

ضمنا شما قادر هستید تا با مراجعه به پلتفرم هایی همچون یوتیوب، این آموزش ها را به صورت رایگان فرا بگیرید. وب سایت هایی هم در این خصوص به چشم می خورند که در آن ها آموزش هایی به دو صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد. یکی از برترین ها در این زمینه، بی شک جی اف ایکس دانلود است؛ وب سایتی که با مراجعه به آن می توانید از اطلاعات، آموزش ها و ترفند های فراوانی در مورد فتوشاپ بهره مند شده و در نهایت به خواسته ی خود دست پیدا کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.