به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش‌های اثرگذاری در سال گذشته صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا یک بحران اقتصادی در جهان به وجود آورده است، افزود: برای مقابله با این شرایط، دولت در قالب ارائه بسته‌های معیشتی، ارائه وام به افراد، مشاغل و تولید کنندگان، اقداماتی را در دستور کار دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: برای برون رفت از این شرایط در سال جاری باید برنامه‌ریزی خاص و ویژه‌ای حول محور الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی و «جهش تولید» برای استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اسفند ۹۸ کمبودهایی در حوزه مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش وجود داشت، تصریح کرد: امروز نه تنها کاملاً در این حوزه در سطح استان بی نیاز هستیم بلکه طبق اعلامی که صورت گرفته است، قادر هستیم به استان‌های همجوار، مازاد این ملزومات را ارسال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون از لحاظ مقابله با کرونا وضعیت شکننده در استان داریم و از شنبه گذشته که به مشاغل کم ریسک اجازه فعالیت داده شد، دو هفته برای ارزیابی وضعیت فعلی فرصت داریم، لذا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی باید مد نظر قرار بگیرد تا دغدغه‌ای نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حفظ امنیت روانی مردم با تأمین کالاهای اساسی باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اظهار نظر کارشناسان و متخصصان گفت: متخصصین پزشکی معتقد هستند باید با کرونا هم زیستی داشته باشیم و آن را بپذریم، به طور مثال در کشور چین اعلام شده است که تا پایان سال مردم حتماً باید از ماسک استفاده کنند، بنابراین بایستی کسب و کار و زندگی با رعایت مباحث بهداشتی تداوم یابد.

در بخشی از این جلسه، رسول فرزاد فرد دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با ارائه آماری اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد ۲۴۷ جلسه با ۱۴۹۹ مصوبه در کمیسیون استان به همراه کمیته‌های تخصصی چهار گانه، کارگروه‌های کارشناسی و کمیسیون‌های شهرستانی حوزه استان برگزار شده است.

وی افزود: ارزش ریالی کشفیات دستگاه‌های کاشف استان در سال ۹۸ برابر با سه هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.