مجید خورشیدی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: هرچند در ایران برخی از قشرهای محروم زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند اما با شیوع ویروس کرونا یک سری از افراد بیکار شدند و با از دست دادن کار خود دچار کمبودهایی شدند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر همه قشرهای حاکمیتی در جمهوری اسلامی، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و  روحانیت در صدد تامین معیشت این قشر از جامعه هستند به همین دلیل حضور خیران در این شرایط در کنار دستگاه حاکمیت ضروری است.

خورشیدی با بیان اینکه کمک خیران در ماه رمضان از جمله کارهای خیرخواهانه و همیشگی در فرهنگ مردم ایران است گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در اثر شیوع ویروس کرونا امسال باید بیشترین کار خیر و مومنانه از سوی خیران انجام شود و هرآنچه در توان دارند در این زمینه انجام دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به جامعه آماری و کسب و کارهایی که با مشکل روبرو شدند لازم است انسان دوستی ما ایرانیان بویژه در ماه رمضان نمود بیشتر پیدا کند.

خورشیدی اضافه کرد: در زمان حاضر اقدام‌هایی برای کمک به نیازمندان و قشرهای آسیب پذیر جامعه در دست اجرا است و می‌طلبد خیران کمک‌های خود را از این طریق به نیازمندان اهدا کنند تا به نحوی نباشد که خانواری از کمک‌های متعدد و عده ای دیگر مورد توجه قرار نگیرند.    

وی ادامه داد: جامعه در این شرایط خاص به سخاوتمندی هرچه بیشتر مردم درماه مبارک رمضان نیاز دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: این برای نخستین بار است در تاریخ فرهنگی این سرزمین بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا مجبور هستیم در خانه عبادت و به مساجد نرویم.

وی ادامه داد: به رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و  گروه‌های فرهنگی هنری پیشنهاد می‌کنم ابتکارات خود را برای برگزار کردن ماه رمضان با جلوه‌های هنری و زیبایی شناسی در صد ا و سیما و فضای مجازی اقدام و الگوی خوبی را برای بشریت و انسان‌هایی که می‌خواهند عمل مومنانه در فضای بیماری انجام دهند، ارائه کنند.

خورشیدی اضافه کرد: از همه گروه‌ها دعوت می‌شود برای ماه رمضان تولید محتوای فاخر داشته باشند و به این وسیله وظیفه خود را در قالب فرهنگ و هنر و مسائل دینی و مذهبی را انجام دهند و نیاز معنوی جامعه را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برطرف کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: مردم سخاوتمند، خونگرم و با بخشش استان بوشهر موضوع اهدا خون را فراموش نکنند زیرا هیچ خطری اهداکنندگان خون را در مراجعه به این پایگاه‌ها تهدید نمی‌کند.  

خورشیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه نوبت دهی از افطار تا سحر ادامه دارد از شهروندان می‌ خواهم با هدف انجام کار سخاوتمندانه و تاثیری که اهدا خون بر سلامت افراد دارد در ماه مبارک رمضان هم بانک انتقال خون را دریابند تا ذخایر این سازمان دچار کمبود نشود.

وی بیان کرد: بازگشایی کسب و کارها به این دلیل که معیشت شهروندان لطمه بیشتری نخورد انجام شده اما هیچ عادی سازی در جامعه نباید رخ دهد و بهترین شیوه مقابله با این بیماری در خانه ماندن است و مردم باید به این اصل پایبند باشند.

خورشیدی اضافه کرد: هرچند بیماری کرونا در حالت تثبیت شده‌است اما نباید تصور شود بیماری از بین رفته و شیوع آن روند نزولی یافته است زیرا در استان همچنان موارد مثبت وجود دارد و خطر ما را تهدید می کند پس باید به اصل در خانه ماندن توجه کرد.

وی در باره تامین کالاهای اساسی افزود: به رغم خساستی که عرضه کنندگان عمده مواد غذایی در جهان در باره فروش کالاهای اساسی به کشورهای دیگر به خرج می‌دهند اما به دلیل اینکه کشور ما همواره در تحریم بود و پیش بینی تامین نیازهای اساسی همیشه وجود داشت در زمان حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

خورشیدی تاکید کرد: همه نیاز مردم در زمینه کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، گوشت و روغن و هر آنچه که به عنوان کالای اساسی به شمار می‌آید تامین شده و به لحاظ قیمت در یک تا دو قلم افزایش قیمت داشتیم که با توزیعی که انجام می‌شود، قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

وی با تاکید براینکه مشکلی در زمینه ذخیره برنج وجود ندارد افزود: به لحاظ اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قرار است توزیع برنج از طریق دستگاه‌های حمایتی و تعاونی‌های کارکنان لشکری و کشوری انجام شود.

خورشیدی در باره توزیع مواد پروتیئنی نیز گفت: در زمان حاضر وضعیت مواد پروتئینی بهتر شده و در ماه رمضان هیچ کمبودی در عرضه محصولات مورد نیاز مردم در بخش کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.