منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی با اصناف قزوین برای مقابله با بیماری کرونا افزود: در برخورد با تهدیدکنندگان سلامت مردم باید بی‌رحم بود و هرگونه اغماض و گذشت ظلم به حقوق مردم است.
وی اضافه کرد: تیم‌های پایش و نظارت در مسائل بهداشتی دست از برخوردهای حداقلی با متخلفان برداشته و به صورت کاملا قانونی احکام قضایی لازم مانند جریمه، پلمب و حتی معرفی به دادگاه را برای تهدیدکنندگان سلامت مردم اعمال کنند.
حبیبی تاکید کرد: بر روی لباس تیم‌های پایش و نظارت اصناف در قزوین جملات «کرونا خطرناک است»، «کرونا کشنده است» و «کرونا در کمین است» نوشته شود تا مردم هم بتوانند سریعا به این افراد مراجعه کرده و صنوف متخلف را معرفی کنند.
معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه ۲۳ درصد زنجیره انتقال بیماری کرونا از سوی اصناف، بازاریان و کاسبان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با وجود اهمیت صنوف، متاسفانه برخی مغازه‌داران به گونه‌ای در فروش و برخورد با مشتریان رفتار می‌کنند که انگار چیزی به نام بیماری کرونا در جهان و ایران وجود ندارد و همه چیز طبق روال ۶ ماه پیش است.
حبیبی در خصوص طولانی شدن تعطیلی اصناف در کشور گفت: دلیل اینکه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا همچنان از فعالیت کسب و کار اصناف جلوگیری می‌کند، نبود اهتمام برخی از متصدیان واحدها در رعایت مسائل بهداشتی است.
وی با بیان اینکه همه باید تابع ضوابط و مقررات بهداشتی باشند، اظهار داشت: محل فروشگاه و مغازه باید ضدعفونی شود و اصول بهداشتی در آن اجرایی شود، علاوه بر آن خود مشتری و متصدی واحد صنفی نیز باید سالم و عاری از هرگونه بیماری باشند.
حبیبی بیان داشت: اگر مسوول صنفی، هزینه تامین دستکش و محلول ضدعفونی برای مشتریان را روی اجناس خود بکشد، باز هم مردم راضی خواهند بود، چون امروز سلامتی حرف اول را می‌زند و همه از این موارد استقبال خواهند کرد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: وجود دستگاه کارتخوان باید در همه اصناف الزامی باشد و مشتری و مغازه‌دار از دریافت هرگونه وجه نقد خودداری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین یادآور شد: بر اساس بررسی‌های پزشکی، ویروس کرونا بین ۲ تا سه ماه دیگر میهمان ایران است و ادامه فعالیت‌های اقتصادی مستلزم این است که رویه‌ها و رفتارهای جامعه تغییر کند.  
بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا از ۳۰ فروردین ماه سال جاری به بعد، فعالیت واحدهای صنفی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.