به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد فعال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد این استان می توانند با حفظ وحدت و همدلی به مقابله با آسیب های اجتماعی رایج در استان از جمله طایفه گرایی بپردازند.
وی افزود: نقش مطالبه گری سازمان های مردم نهاد باید بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از سیاست های مهم دولت حمایت و تقویت سازمان های مردم نهاد است و سمن ها نیز به عنوان بازوان توانمند و یاران دولت همواره مورد حمایت دولت تدبیر و امید قرار گرفته اند.
احمدی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد پیشینه تاریخی و تمدن غنی دارد و آثار به جامانده در شهرستان کهگیلویه بزرگ، چرام، لنده، دهدشت و بهمئی نیز حاکی از آن است.
وی راه اندازی کمپین زیباسازی در شهر دهدشت را حرکتی قابل تحسین دانست و ابراز داشت: انتظار می رود که جوانان دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد نیز با ورود به این عرصه برای تغییر و زیباسازی چهره شهر و زادگاه خود اقدام کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود پیشینه تاریخی و ظرفیت های محیطی، نیروی انسانی کارآمد و سرمایه گذاری های دولت در کهگیلویه آن طور که شایسته است این شهرستان پیشرفت محسوسی نداشته و با جایگاه واقعی خود فاصله دارد.
احمدی اظهار داشت: در طول 9 ماه خدمت در کهگیلویه و بویراحمد چهار بار به شهرستان کهگیلویه سفر داشته ام و از نزدیک ظرفیت ها و نقاط ضعف و قوت آن را ارزیابی کرده ام.
وی با بیان اینکه کارهای ارزنده ای در حوزه پتروشیمی دهدشت انجام شده، افزود: وضعیت این پتروشیمی به شکل جدی پیگیری می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقدام های اولیه لازم برای نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت انجام شده و با بهره برداری از آن علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغال تعدادی از جوانان این منطقه برق پاک نیز در دهدشت تولید می شود.
احمدی عنوان کرد: به طور مستمر از طرح های در دست اجرا در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد بازدید می شود و مشکلات آنها نیز به صورت جداگانه بررسی و رفع خواهند شد.
وی ابراز داشت: طرح آبرسانی به دهدشت غربی به پیمانکار واگذار شده و بر اساس بازدید انجام شده از شهرک های صنعتی شهرستان کهگیلویه از جمله کارخانه آجر دهدشت کمک های لازم برای رفع مشکلات آنها انجام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آنجا که شهرستان کهگیلویه ظرفیت های تمدنی چشمگیری دارد باید یک حرکت قابل توجه در آن انجام شود.
احمدی اظهار داشت: تا زمانی که جوانان یک منطقه به طور دلسوزانه وارد کاری نشوند اتفاق خاصی نمی افتد.
وی افزود: به جای آنکه یک همگرایی برای رشد کهگیلویه و بویراحمد در این استان وجود داشته باشد برخی ها به دلیل منافع سطحی مردم را مقابل یکدیگر قرار داده اند و به جای معطوف کردن این انرژی ها زمینه گسست اجتماعی را فراهم می کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است بتوان این مسائل را به حاشیه بُرد زیرا اولویت اول توسعه منطقه است.
احمدی عنوان کرد: جوانان کهگیلویه و بویراحمد می توانند نقش مؤثرتری در این راستا ایفا کنند و باید با محوریت مقابله با طایفه گرایی و طیف گرایی و با وفاق و همدلی بیشتر برای رشد استان تلاش کنند.
وی ابراز داشت: تمامی طوایف و افکار در کهگیلویه و بویراحمد و برای مسئولان اجرایی این استان قابل احترام هستند و برای توسعه استان نیز به یک خرد جمعی نیاز است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه شهری از امکانات و فضای سبز مناسب برخوردار باشد مردم بهتر می توانند در آن شهر تنفس و زندگی کنند و این نگاه باید در جامعه تبیین شود.
احمدی با اشاره به معضل بیکاری در جامعه، اظهار داشت: جوانان چند نسل قبل علاوه بر بیکاری جنگ را نیز تجربه کردند و امید است جوانان امروز با شجاعت و مقاومت مردانه به میدان آمده و از افکار و استدلال های عاقلانه خود حمایت کنند.
وی خطاب به اعضای سازمان مردم نهاد «بلادشاپور» افزود: ازخودگذشتگی شما و مقدم شمردن دردهای جامعه بر مشکلات خود با توجه به شرایط موجود قابل تحسین است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید فرهنگ حمایت از سازمان های مردم نهاد در جامعه نهادینه شود و طراز فکری خود را در این راستا افزایش داد.
احمدی با تأکید بر اینکه ساختار سازمان های مردم نهاد برای توسعه لازم است، عنوان کرد: نباید نگران برخوردها، سرکوب ها و کم توجهی ها بود.
وی ابراز داشت: چنانچه برخی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از خواب غفلت بیدار شوند سرعت رشد استان افزایش می یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می رود که مدیران اجرایی این استان برنامه محور بوده و نسبت به مردم دغدغه مند باشند و در راستای توسعه استان تلاش کنند.
احمدی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد نباید با نخستین ناملایمات میدان را رها کنند بلکه باید امید داشته و برای پیشرفت استان بکوشند.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد یک ساختار غیردولتی و مردم پایه هستند و دولت نیز از آنها حمایت می کند که بخشی از این حمایت می تواند مادی باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری این استان از سال گذشته تاکنون 60 قرارداد در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی با سازمان های مردم نهاد استان منعقد کرده و استانداری نیز بر اساس طرح های ارائه شده به این سازمان ها در حد توان کمک مادی می کند.
احمدی عنوان کرد: از ایده های نو و مردم پایه سازمان های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد استقبال می شود و کمک های مادی در اختیار آنها قرار می گیرد تا ایده های نو و خلاقانه خود را که فراتر از ساختارهای نهادهای دولتی است با تکیه بر توان مردمی در جامعه پیاده کنند.
وی ابراز داشت: انتظار می رود که اعضای سازمان های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد ایده های بیشتر و جدیدتری در راستای توسعه استان ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر طرح های اقتصادی و گازرسانی به تمامی مناطق شهری و روستایی این استان چند برنامه ویژه نیز برای محرومیت زدایی در استان وجود دارد که بنیاد مستضعفان به عنوان بزرگترین شرکت غیردولتی حمایتی در کشور در لنده مشغول پیاده سازی آنهاست.
احمدی اظهار داشت: اعضای سازمان مردم نهاد «بلادشاپور» می توانند از نزدیک فعالیت های بنیاد مستضعفان کشور را رصد کرده و برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه فعالیت های مکمل آنها را انجام دهند.
وی افزود: هیچ کدام از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نباید بین سازمان های مردم نهاد استان تبعیض قائل شوند بلکه باید از ظرفیت همگی آنها استفاده بهینه کرد و برخورد سلیقه ای در این زمینه قابل قبول نیست.
احمدی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد دارای مجوز کهگیلویه و بویراحمد باید در نشست های مربوط به این حوزه دعوت شوند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.