معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بامداد دوشنبه به ایرنا گفت که براساس مصوبه ستاد بحران استان تمامی دانشگاه ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی دو شهرستان بویراحمد و دنا امروز دوشنبه تعطیل هستند.
براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی 4.8ریشتر ساعت 24و 26دقیقه و 59ثانیه بامداد دوشنبه شهرستان بویراحمد را لرزاند.این زمین لرزه در شهرستان دنا هم بشدت احساس شد.
زمین لرزه در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد و مرکز آن 9کیلومتری شهر سی سخت، 20کیلومتری پاتاوه و 6کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
اگرچه کانون اصلی زلزله منطقه چیتاب از توابع شهرستان بویراحمد بوده اما زمین لرزه در یاسوج بشدت احساس شد و بسیاری از ساکنان یاسوج وحشت زده خانه های خود را ترک و به مکان های روباز رفتند.
هم اکنون ساکنان شهر یاسوج برغم سردی هوا در مکان های روباز بسر می برند.
پس از وقوع زلزله برق شهر یاسوج برای دقایقی قطع شد.
عزیز فیلی افزود: دقایقی بعد از وقوع زلزله ستاد بحران استان برای بررسی پیامدهای احتمالی زلزله تشکیل شد و همه سازمان های ذیربط را در آماده باش کامل قرار داد.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر و اورژانس در حال بازدید از محله های شهر یاسوج هستند تا به مصدومان احتمالی زلزله کمک رسانی کنند.
به گفته فیلی گروه های ارزیاب و نیروهای امدادی به منطقه چیتاب بویراحمد به عنوان کانون اصلی زلزله اعزام شده اند.
وی از مردم خواست برای احتیاط بیشتر شب را در مکان های روباز بگذرانند.
صبح روز چهارشنبه هفته گذشته زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای اطراف ازجمله یاسوج را لرزاند.
به گفته معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زمین لرزه روزچهارشنبه هفته گذشته 780 میلیارد ریال به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های دو شهرستان بویراحمد و دنا خسارت وارد کرد.
این زمین لرزه 139 مصدوم در پی داشت.
1662/3016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.