علی لدنی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با تلاش جهادی اکیپ‌های عملیاتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشکل آب آشامیدنی مادوان، یاسوج و سی سخت رفع شده و به حالت قبل از زلزله در آمده است.
وی افزود: این زلزله سبب خسارت به برخی از مخازن آب و خطوط اصلی آبرسانی شده است.
لدنی نژاد بیان کرد: در راستای رفاه حال مردم این شهرها پس از تأمین اعتبار خطوط و مخازن آسیب دیده بازسازی و اصلاح خواهند شد.
وی عنوان کرد: شهر مادوان دچار تنش آبی بوده و قطعی آب در برخی ساعات روز به سبب افت فشار آب بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با تلاش کارکنان آبفای شهری آب مادوان و مهریان که بر اثر آسیب دیدگی شبکه آب قطع بود روز گذشته وصل شد.
عزیز فیلی بیان کرد: تلاش برای وصل آب مناطق روستایی ادامه دارد و هم اکنون در مراحل پایانی است.
پیشتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفته بود: براثر زمین لرزه چهارشنبه آب روستاهای ده برآفتاب و گنجه‌ای قطع شده و به همین دلیل 900 خانوار در این روستاها به شبکه آب بهداشتی دسترسی ندارند.
فیض الله پاسره اظهار داشت: براساس برآوردهای این شرکت زلزله 5.2 ریشتری روز چهارشنبه 600 میلیارد ریال به تأسیسات آبرسانی روستایی شهرستان‌های بویراحمد و دنا خسارت وارد کرده است.
وی عنوان کرد: بیشترین خسارت وارده مربوط به مجتمع‌های آبرسانی روستاهای گنجه‌ای و ده برآفتاب بوده است.
چهار زمین‌لرزه 2.5 تا 5.2 ریشتری از صبح چهارشنبه تا عصر پنجشنبه شهرهای یاسوج، سی سخت و چیتاب کهگیلویه و بویراحمد و کُمه استان اصفهان را لرزاند.
صبح چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای اطراف ازجمله یاسوج را لرزاند که 139 نفر بر اثر آن زخمی شدند.
این زمین‌لرزه ساعت 8 و 38 دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داد.
این زمین‌لرزه به‌شدت 5.2 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.
مرکز این زمین‌لرزه 10 کیلومتری شهر سی سخت، 19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بود.
به گفته معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زمین لرزه صبح چهارشنبه 780 میلیارد ریال به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های دو شهرستان بویراحمد و دنا خسارت وارد کرده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.