به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: احمدی یکی از راه‌های مهم برای پرداخت دهی دستگاه‌ها به بخش خصوصی استفاده از قانون تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه است.
وی گفت: پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه امکان‌پذیر است و دولت برای پرداخت بدهی‌ها به این روش برنامه ریزی کرده است.
قانون تهاتر بیشتر در طرح‌های عمرانی بدون اعتبار لحاظ می‌شود که دستگاه‌ها و مدیران باید با استفاده از این روش بخشی از بدهی‌های خود را به پیمانکاران از طریق تهاتر تسویه کنند.
در برخی طرح‌های عمرانی فاقد اعتبار چنانچه دولت به پیمانکاران بدهکار باشد و در عوارض مالیاتی، پیمانکاران به دولت بدهکار باشند بر اساس معاملات پایاپای بخشی از طلب‌ها حذف و بخش دیگر از طریق نقدینگی‌ پرداخت می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل امور اقتصادی و دارایی میزان بدهی دولت به بخش خصوصی در این استان افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است.
احمدی در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تا روز شنبه هفته آینده فرصت دارند نسبت به وصول مبلغ 170 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی بندهای «ه» و «ز» تبصره 5 قانون بودجه 96 اقدام کنند.


وی عنوان کرد: سازمان برنامه‌وبودجه استان هر دستگاهی که نسبت به وصول مبلغ تخصیص یافته سهل انگاری کند نسبت به واگذاری این اعتبار به دستگاه دیگر که توانایی وصول آن اسناد را دارد، اقدام کند.
احمدی با اشاره به تخصیص حدود 40 درصد اعتبارات عمرانی، وصول 102 درصدی درآمدهای عمومی، استفاده از اسناد خزانه اسلامی، ابلاغ 100 درصد اعتبارات جاری با وجود شرایط خاص بودجه‌ای کشور در این استان، گفت: هیچ بهانه‌ای برای کم کاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه در حوزه طرح‌های عمرانی وجود ندارد.
احمدی با اشاره به تدوین طرح آمایش سرزمینی در استان و ارائه برنامه‌های جامع دستگاه‌ها بر اساس اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا در سطح کشور پیشرو بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته باید ارائه آمار، برنامه و شاخص‌های توسعه‌ای توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی استان منطبق با فرضیه‌های علمی، آینده‌نگری و به‌ویژه بر اساس اسناد بالادستی باشد.
وی افزود: هر دستگاهی در قبال برنامه و شاخصی که برای طرح آمایش سرزمینی داده پاسخگوست و به‌طور میانگین هر 6 ماه یک‌بار مدیران اجرایی باید گزارش میزان پیشرفت و موفقیت برنامه تدوین شده را ارائه دهد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخصیص‌ها و ابلاغ اعتبارات در بودجه امسال همواره جزء استان‌های اول تا پنجم کشور بوده است.
حسن نوروزی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه وصول درآمدهای عمومی از سهمی که دولت برای این استان مشخص کرده بود، جلوتر است.
وی ادامه داد: میزان درآمدهای عمومی در این استان در سال جاری تاکنون افزون بر 2 هزار و 470 میلیارد ریال معادل 102 درصد است.
وی میزان سهم استان در زمینه درآمدهای عمومی در سال 97 را نیز افزون بر 2 هزار و 730 میلیارد ریال ذکر کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان تخصیص اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه‌ای نیز گفت: حدود 710 میلیارد ریال از این اعتبارات تا قبل از پایان سال جاری به استان ابلاغ خواهد شد.
در سال 91 کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و 420 میلیارد ریال بود که در سال 95 با حدود سه برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و 320 میلیارد ریال رسید.
کل بودجه عمرانی در بودجه سال 96 در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال 92 رقمی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال است.
سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال 92 حدود 62 صدم درصد بوده که در سال 96 به 1.7 دهم درصد رسیده است.
از مجموع بیش از 710 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در کشور تنها 140 هزار میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات استانی به استان‌ها تخصیص می‌یابد و حدود 570 هزار میلیارد ریال آن در قالب بودجه‌های ملی و متفرقه در اختیار دولت و وزارتخانه‌ها در مرکز هستند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.