به گزارش ایرنا، مهدی بنانی روز شنبه در همایش ضوابط اجرایی اسناد خزانه اسلامی در یاسوج اظهار داشت: افزون بر 95 هزار میلیارد ریال از این میزان بر اساس بند «ه» تبصره پنج قانون بودجه سال 96 تنها در قالب اسناد خزانه اسلامی است.
وی تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در بودجه سال 1396 حدود یک هزار و 890 میلیارد ریال است.
بنانی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم اینک جزء 15 استان برتر کشوری در استفاده از فرصت اسناد خزانه اسلامی است.
اسناد خزانه اسلامی ابزار و روش جدیدی برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی به‌منظور شتاب بخشی در اجرای آنهاست.
وی با اشاره به سال‌های 1393 و 1394 در استفاده از اسناد خزانه اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: مدیران اجرایی، نهادهای دولتی و پیمانکاران استان استقبال چندانی نداشته اما هم اینک جز 15 استان برتر کشور در استفاده و تکمیل این اسناد است.
مکانیسم مهمترین شاخص‌های تخصیص اعتبار بودجه توسط سازمان مدیریت مشخص می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه بویراحمد نیز گفت: بر اساس برآورد انجام شده میزان بدهی قطعی دستگاه‌های مختلف اجرایی به برخی نهادها و شرکت‌های غیردولتی و یا اشخاص حقیقی تا پایان آذر امسال افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است.
بخش عمده‌ای از این میزان بدهی انباشت شده از سال‌های قبل و حتی پیش از سال 92 است.
وی تصریح کرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به طلب پیمانکاران بر اساس آخرین صورت وضعیت طرح‌های انجام شده آنها در ذی‌حسابی دستگاه‌های اجرایی است.
وی تصریح کرد: حدود 438 میلیارد ریال از آن مربوط به سایر بدهی‌های ادارات و نهادهای دولتی از جمله میزان خرید این دستگاه‌ها از بازار است.
کشاورز، یکی از راه‌های مهم برای پرداخت میزان بدهی دستگاه‌ها به بخش خصوصی را استفاده از قانون تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه دانست و گفت: در سال جاری تاکنون افزون بر 27 میلیارد ریال از این طریق تهاتر انجام شده است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.