به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز یکشنبیه در نشست کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یاسوج اظهار داشت: باید مطابق با بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مدیریت صحیح انجام شود.
وی افزود: در برخی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی در حوزه عاملان فروش مرغ وجود دارد که باید برطرف شوند و باید سیاست گذاری هایی نیز در زمینه کشتارگاه های استان انجام داد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید تلاش کرد که پرورش طیور خانگی در این استان با رعایت قوانین بهداشتی باشد.
نظری عنوان کرد: چنانچه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انسانی شود مشکل ساز است و مهمترین راهکار در این زمینه نیز پیشگیری بیشتر و مناسب تر است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جلوگیری از عرضه پرندگان زنده در این استان برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضرورتی انکارناپذیر است.
عبدالله بهمنش اظهار داشت: باید به حداقل رسیدن تماس مردم کهگیلویه و بویراحمد با پرندگان زنده نیز همواره مدنظر باشد.
وی افزود: در راستای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 2 کانون در شهر یاسوج شناسایی و افزون بر 700 قطعه طیور نیز معدوم شد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به میزان، بیان کرد: غرامت معدوم شدن این تعداد طیور پرداخت شده است.
بهمنش عنوان کرد: در مناطقی شامل پل کتا، تنگ سرخ، کاکان و باشت قرنطینه برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ایجاد شده است.
سال گذشته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هفت کانون کهگیلویه و بویراحمد کنترل شد.
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین پرندگان و انسان است و از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.
ویروس این بیماری علاوه بر پرندگان می تواند انسان، خوک، پستانداران دریایی، سنجاب و گربه سانان مانند پلنگ و ببر را نیز آلوده کند.
7535/6110/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.