به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در نخستین یادواره سردار «ستار اورنگ» تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد در حسینیه ثارالله یاسوج اظهار داشت: شهیدان مدافع حرم روحیه غیرت، جهاد، مردانگی و جوانمردی مثال زدنی داشتند و برای حفظ دین مبین اسلام و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عازم عراق و سوریه شدند.
وی افزود: شهید اورنگ همچون دیگر شهدای مدافع حرم مقابل نظام سلطه ایستاد و با شکست گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه پوزه آمریکا و متحدانش را به خاک مذلت مالید.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فرزندان و دیگر اعضای خانواده شهدای مدافع حرم از جمله شهید اورنگ برای چنین توفیق مهمی که نصیب آنها شده باید شکرگذار باشند و افتخار کنند.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: تمامی شهیدان از جمله شهدای مدافع حرم به مادیات و زندگی فانی و زودگذر دنیوی پشت پا زدند.
وی ابراز داشت: شهید اورنگ علاوه بر جهاد در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه توانست تعدادی مجاهد را نیز تربیت کند و پرورش دهد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد نیز گفت: رزمندگان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و در عرصه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در عراق و سوریه نیز کارنامه درخشانی از خود نشان دادند.
سرهنگ سید روح الله شاهینی اظهار داشت: سه ویژگی مهم شهدای مدافع حرم شامل محبت و عشق به اهل بیت (ع)، بصیرت و شوق شهادت است.
وی افزود: فضایل و سجایای اخلاقی شهدای مدافع حرم از جمله شهید اورنگ متعدد است که ولایتمداری و شجاعت نیز از بارزترین آنها به شمار می رود.
مسئولان اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، قشرهای مختلف مردم و خانواده شهدا و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد حضوری گسترده و پرشور در این یادواره داشتند.
سید ناصر حسینی پور آزاده، جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» از کهگیلویه و بویراحمد در این یادواره به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و اسارت خود در زندان های رژیم بعث عراق پرداخت.
علاوه بر قرائت دل نوشته توسط «اکرم اورنگ» دختر سردار شهید «ستار اورنگ» و اجرای مداحی در این یادواره تمثال تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد نیز رونمایی شد.
سردار «ستار اورنگ» به عنوان تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد 16 بهمن 1394 در درگیری با تروریست های داعش در کشور سوریه به شهادت رسید.
19 بهمن همان سال نیز در آیینی با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج تشییع و در زادگاهش روستای نقاره خانه به خاک سپرده شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.