با امضای انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت کشور،سازمان‌های فنی و حرفه‌ای پنج استان از جمله گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و همدان مکلف به آموزش زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه نشین شده‌اند.
این تفاهم نامه با هدف ارتقای آموزش مهارت‌های شغلی زنان و توانمندسازی زنان (زنان بی سرپرست، زنان بد سرپرست) منعقد شده است.
سید محمد کاظم نظری روز یکشنبه در حاشیه نشست توانمند سازی زنان مناطق حاشیه نشین استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از اجرای این آموزش‌ها، توانمندسازی مادی و معنوی زنان سرپرست ساکن در مناطق حاشیه‌ای است.
وی افزود: مناطق حاشیه نشین استان در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت قرار دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور ایجاد بسترهای لازم برای اجرای این تفاهم نامه، باید کلاس‌های آموزشی زنان سرپرست خانوار از بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان اردیبهشت به پایان برسد.
به گفته وی، مدت استفاده از اعتبار در نظر گرفته شده برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تا پایان فروردین ماه 1397 است.
وی عنوان کرد: ملاک توزیع اعتبار 10 میلیارد ریالی بر حسب تعداد جمعیت حاشیه نشین هر شهر و میزان استقبال زنان سرپرست خانوار آن مناطق خواهد بود.
نظری ابراز داشت: مهارت‌های آموزشی در مناطق منتخب استان باید متناسب با ایجاد اشتغال و تولید توسط متخصصان دستگاه‌های اجرایی باتوجه به کمبود وقت هر چه سریعتر شناسایی و مشخص شوند.
براساس آخرین آمار مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 80 هزار حاشیه نشین در شهرها و سکونت گاه‌های غیررسمی در این استان زندگی می‌کنند که زنگ خطر و بستری برای بروز انواع بزهکاری و افزایش آسیب‌های اجتماعی است.
بیش از 70 درصد از این جمعیت حاشیه نشین مربوط به شهر یاسوج است.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.