به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز سه شنبه در نخستین همایش یک روزه نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: توقع از جامعه دانشگاهی استان اعم از استادان و دانشجویان در این راستا سنگین خواهد بود.
وی افزود: معضل اعتیاد عامل بروز انواع فسادها بوده و در صورت رفع آن جامعه نیز اصلاح شده و سالـم می‌ماند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش عمده‌ای از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ریشه در سوء مصرف مواد مخدر داشته و باید به طور جدی با این پدیده شوم در استان مقابله کرد.
محمدی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدام‌ها در حوزه کنترل و کاهش معضل اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد ارتقای سطح آگاهی عمومی بوده و در کنار آن نیز باید ترویج باورهای دینی را مدنظر داشت زیرا این امور در مصونیت سازی قشرهای مختلف مردم استان مقابل انواع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی تأثیرگذار است.
وی ابراز داشت: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز با اطلاع رسانی دقیق و هدفمند می‌توانند نقش بسزایی در زمینه کنترل و کاهش معضل اعتیاد در این استان ایفا کنند.
محمدی گفت: مشارکت دادن هر چه بیشتر مردم کهگیلویه و بویراحمد و استفاده از ظرفیت آنان سبب کاهش بخش عمده‌ای از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود.
وی اظهار داشت: برگزاری این همایش تجربه‌ای جدید برای کهگیلویه و بویراحمد بوده و به عنوان یک اقدام ارزنده باید به طور مستمر تداوم داشته باشد.
دبیر این همایش نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 12 هزار نفر در کهگیلویه و
بویراحمد درگیر معضل اعتیاد هستند.
فرزانه آرامش اظهار داشت: بخش عمده‌ای از افراد معتاد در کهگیلویه و بویراحمد دارای میانگین سنی بین 24 تا 35 سال هستند.
وی افزود: یک عزم جدی و عمومی برای مقابله، پیشگیری، کنترل و کاهش معضل اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد نیاز است و یک دستگاه اجرایی به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد.
دبیر این همایش بیان کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد از جمله علمی و هنری در زمینه هم افزایی، تعامل و همکاری لازم بین متولیان امر و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در راستای مقابله مطلوب‌تر با معضل اعتیاد ضروری است.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش شامل ارتقای آگاهی دانشگاهیان نسبت به پیامدهای مخرب اعتیاد، فضاسازی برای کاهش گرایش افراد و به ویژه نسل جوان به سوی مصرف انواع مواد مخدر و تولید محتوا از مقاله‌های ارائه شده و عرضه آن در جامعه است.
آرامش با اشاره به ارائه 20 مقاله به دبیرخانه همایش، ابراز داشت: از این تعداد 2 مورد برگزیده شناخته شدند.
این همایش با حضور افزون بر 200 نفر از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان‌های منطقه چهار کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر برگزار شد.
صاحبان 2 مقاله برگزیده این همایش به نام‌های «علی تقوایی» عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج و «فیض الله افرازی» عضو هیأت علمی دانشگاه دانشگاه آزاد یاسوج پس از ارائه چکیده‌ای از مقاله‌های خود با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.