به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی تهران افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، اعتیاد، طلاق، فقر، مفاسد حاشیه نشینی و اخلاقی در صدر آسیب هایی هستند که باید مورد توجه ویژه باشند.
وی اظهار کرد: ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت آسیب های اجتماعی تهران به موضوعات طلاق، مفاسد حاشیه نشینی و اخلاقی ورود کرده و اعتیاد و فقر را توسط کارگروه ها و ستادهای دیگر مورد بررسی قرار می دهد.
مقیمی با بیان اینکه واقعه نامطلوب طلاق در استان تهران رو به افزایش است گفت: یکی از مهمترین علت های طلاق، عدم مهارت رفتاری از سوی زوجین است که دقت و تمرکز نهادهای مرتبط را می طلبد.
وی اظهار کرد: نهادهای مختلف به خصوص بهزیستی، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و محاکم قضایی در این زمینه مسئولیت های خطیری دارند که باید برای کاهش این بحران مهم که کیان خانواده را به خطر انداخته، اقدام جدی کنند.
مقیمی گفت: شهرستان های استان تهران با مسئولیت مستقیم فرمانداران و ادارات کل استان نیز باید برای مقابله و مدیریت بحران طلاق ورود کرده و هر سه ماه گزارش خود را در این زمینه به استانداری ارائه کنند.
وی گفت: با شناخت مشکل، برنامه ریزی و درگیر کردن همه نهادهای مرتبط، سازمان های مردم نهاد و مردم می توان در میان مدت و بلند مدت به نتایج مطلوب رسید و بحران طلاق را به مرز معقولی رساند.
مقیمی همچنین بر آموزش افراد در سنین مختلف برای آشنایی با مهارت های زندگی زناشویی و آمادگی مواجهه با بحران های رفتاری تاکید کرد.
نشست ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی تهران با حضور مدیران کل ادارات فرهنگی و اجتماعی به ریاست مقیمی استاندار تهران برای بررسی بحران طلاق در استان تهران برگزار شد.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 6139**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.