سید جواد حسینی روز سه شنبه در نشست کمیته تخصصی مشارکتهای مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: اجرای طرح کاج در حوزه مهار آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد با هدف تهیه شناسنامه‌ های سفید، سبز، قرمز و کارت بهداشت برای کارگران اجرا شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب 140 نفر از کافرمایان واحدهای تولیدی خراسان رضوی نیز در قالب طرح آموزشهای لازم را فراگرفتند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 28 درصد محیطهای کارگری استان درگیر آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد است. این میزان در سطح کشور 32 درصد می باشد. اجرای 'طرح واحدهای پاک' در خراسان رضوی آغاز شده تا واحدهای تولیدی عاری از آسیب اعتیاد احصا و مشخص شوند و واحدهای تولیدی آلوده در دستور کار پاکسازی قرار گیرند.
وی گفت: برای عرضه تولیدات و صنایع دستی زندانیان و بهبود یافتگان اعتیاد در سطح استان نیز تالار مبادلات و فضای نمایشگاهی ویژه راه اندازی می شود که این تالار هم به رونق کار زندانیان کمک کرده و درآمدزایی آنان را افزایش می‌ دهد.
حسینی افزود: بر اساس مصوبه این کمیته مسئولیت تالار و فضای نمایشگاهی بر عهده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی خواهد بود. 70 درصد زندانیان کشور به ‌نوعی با اعتیاد مواجهند لذا استفاده از این شیوه به درمان، حرفه‌ آموزی، اشتغال آنان و عدم بازگشت دوباره به اعتیاد کمک می‌ کند.
وی به گزارش نماینده زندانهای خراسان رضوی مبنی بر وجود 2 هزار و 500 هکتار زمین، تولید 56 هزار تن محصول در سرخس و در اختیار داشتن مجموعه‌ های از واحدهای مرغداری، صنایع تولیدی اشاره و بیان کرد: این تغییر فلسفه زندان و مجازات از زاجره به جابره و اجرای آن در اصلاح و بازگشت سریعتر مجرمان به زندگی عادی و اجتماع مهم است.
معاون استاندار خراسان رضوی به نقش تشکلهای مردم‌ نهاد در مهار، کاهش و درمان اعتیاد نیز اشاره و بیان کرد: توسعه نظام‌ مند این تشکلها و شبکه ‌سازی در این حوزه از جمله ضرورتها و اولویتها برای تحقق اهداف طرح ملی کنترل آسیبهای اجتماعی است. محور اصلی کار در مهار، کاهش و درمان اعتیاد تشکلهای مردمی می باشد و ایجاد مجمع گفت و گوی جوانان، مجمع گفت و گوی زنان، شوراهای گفت و گو با هنرمندان و بخش خصوصی با دولت در همین راستا است.
وی راه اندازی مجمع خیران امنیت یار و سلامت یار و نیز مجمع خیران توسعه مهارتهای فنی و حرفه ای را از دیگر اقدامات در همین چارچوب اعلام و بیان کرد: تشکیل کمیته مشارکتهای مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با 10 راهبرد، تدوین و تبدیل به اقدام و برنامه شده که تدوین 'طرح نظام‌ نامه تعامل دستگاههای دولتی و عمومی با تشکلهای غیردولتی' از آن جمله است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.