رضا آگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این دو مرکز آرایشگاه زنانه بودند که علاوه بر نداشتن مجوز و پروانه فعالیت از اداره و سازمان مورد نظر ، توسط افراد غیر حرفه ای مبادرت به انجام کارهای مراقبت زیبایی می کردند .
وی با اشاره به اینکه انجام هرگونه اقدامات زیبایی به نوعی با سلامت و بهداشت افراد مرتبط است ، تاکید کرد : این کارها در آرایشگاهها می بایست توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود تا سلامت زنان جامعه به خطر نیفتد .
مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد : با توجه به رسوخ فعالیت غیر حرفه ای و بدون مجوز برخی آرایشگاههای زنانه استان در زمینه فعالیت های زیبایی ، این دانشگاه با همکاری ارگان های مرتبط همچون نظام پزشکی و اداره کل فنی و حرفه ای اقدامات نظارتی را برنامه ریزی کرده است .
وی افزود : براساس تصمیم گیری های اخیر ، این نهادها با بازدید و بررسی فعالیت آرایشگاه های زنانه ، مجموعه های بدون مجوز و پروانه فعالیت را شناسایی می کنند .
آگاه همچنین شناسایی آرایشگاههایی که بدون داشتن نیروی متخصص مبادرت به کارهای زیبایی می کنند ، به عنوان بخش دیگری از فعالیت های نظارتی این تیم های بازرسی اعلام کرد .
وی همچنین از مردم خواست تا با اطلاع رسانی و معرفی موارد تخلف از سوی آرایشگاه های زنانه ، تیم های نظارتی و بازرسی را در این زمینه یاری برسانند .
مدیر نظارت علوم پزشکی مازندران شماره 1590 را راه ارتباط مردم با مسئولان برای گزارش این موارد تخلف آرایشگاه ها اعلام کرد .
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی فعالیت آرایشگاهها منوط به اخذ مجوز و پروانه فعالیت از اداره کل فنی و حرفه ای و مجوز فعالیت زیبایی نیز توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی صادر می شود .
آگاه که بی دقتی در انجام کارهای زیبایی را مضر برای سلامت افراد جامعه اعلام کرد ، افزود : عدم کنترل تخلفات در آرایشگاهها می تواند در بروز بیماری هایی همچون ایدز ، هپاتیت تاثیر بگذارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.