شکر الله حسن بیگی روز چهارشنبه در نشست تخصصی کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی، افزود: آسیب های اجتماعی و رسیدگی به آن همسطح توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی و از تاکیدهای مقام معظم رهبری است و بر این اساس باید اقدام های دستگاه های اجرایی برای مقابله با این آسیب هاعلمی، گره گشا و فوق العاده باشد.
وی ادامه داد: دستگاه هایی که از اعتبارات این بخش بهره مند شده اند باید از انجام اقدام های عادی و روزمره دوری کنند و گزارش این فعالیت ها را به این کارگروه ارایه دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی بیان کرد: با تدوین سند مقابله با آسیب های اجتماعی برای نخستین بار در این استان و انجام اقدام های انجام شده هم اکنون طلاق به عنوان یکی از معضل های اجتماعی درصدی کاهش یافته است.
حسن بیگی با یادآوری ایجاد 2 مرکز کنترل آسیب های اجتماعی در ساوه و شازند، افزود: این اقدام کار مفیدی است و باید کار مقابله با آسیب های اجتماعی از مرکز استان به شهرستان ها انتقال یافته و فرمانداران نیز در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.
وی با یادآوری برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت ماه امسال خاطر نشان کرد: این دوره از انتخابات با توجه به تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای برای حضور نیافتن مردم در پای صندوق های رای با حضور حداکثری مردم برگزار شد اما، مردم حضور حداکثری خود در این انتخابات حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب به ثبت رساندند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: همه مسئولان با تلاش و کار بیشتر و رفع مشکلات استان و کشور باید جوابگوی این اطمینان و اعتماد مردم باشند.
حسن بیگی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات و مسائل صنعت، استان نیازمند وحدت و همدلی بیشتر همه جریان های سیاسی و مسئولان دارد و غفلت مسئولان و پرداختن به مسائل حاشیه ای آنان را از پیگیری مسائل اصلی غافل می کند و افرادی که در این زمینه ضرر و زیان می بینند مردم و جامعه است.
وی ادامه داد: هم اکنون که انتخابات تمام شده است دوران رفاقت ها آغاز شده و نیاز است مسئولان با تلاش برای توسعه و پیشرفت استان و کشور جوابگوی اعتماد و اطمینان مردم باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: نقد منصفانه رشد و پیشرفت کشور و جامعه را به همراه دارد ولی چیزی که به روحیه مسئولان لطمه می زند تخریب افراد و دستگاه ها است.
حسن بیگی افزود: با توجه به وضعیت مناسب استان مرکزی در زمینه اشتغال، در برخی شهرستان ها همانند خمین و شازند درصد اشتغال برای جوانان مناسب نیست که در این راستا نیاز است همکاری و پیگیری مسئولان مضاعف شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست گفت: سند جامع آسیب های اجتماعی ذیل برنامه ششم توسعه در این استان تهیه شده است که بر اساس آن شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در استان هستیم.
غلامرضا فتح آبادی افزود: 45 درصد دستگاه های اجرایی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان مرکزی فعال هستند و تا کنون 219 عنوان برنامه ذیل این سند تدوین شده است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت هنر برای کاهش آسیب اجتماعی در استان، مدیریت هزینه ها، اتخاذ رویکرد تاب آوری به جای خطر نگری، جلوگیری از موازی کاری و تبیین نظارت و پایش برنامه ها از جمله اهداف ایجاد این سند است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: اقدام برای کاهش پنج آسیب اعتیاد، طلاق، ایدز و خود کشی در سکونتگاه های غیر رسمی و تدوین نقشه راه برای هر کدام، برگزاری یکهزار و 200 نشست با مدیران شهرستان ها نیز از جمله ملاک عمل مد نظر برای اجرای این سند است.
وی ادامه داد: ایجاد کانون زندگی پایدار برای اولین بار در کشور در استان مرکزی، آموزش 67 درصد شامل 10 هزار زوج جوان استان از دی ماه سال گذشته تا کنون، برنامه ریزی برای ایجاد کلینیک خانواده و مشاوره های تخصصصی، ایجاد دبیرخانه دائمی، جشنواره مفاخر استان، راه اندازی سایت مفاخر استان، اجرای جشنواره اقوام، توجه به شهرستان ها در ارایه خدمات اجتماعی، شناخت ابعاد اجتماعی در استان و ایجاد مددسرای زنان آسیب دیده از جمله دستاوردهای این سند است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای دقیق برنامه های مندرج در تفاهم نامه، استفاده از بخشنامه های استانداری، تعامل با دانشگاه ها و محققان استان، استفاده از هنرمندان برای بیان مطالب به جامعه هدف و پیگیری برگزاری برنامه های ملی از جمله انتظارات از دستگاه های فعال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است.
همکاری ثبت احوال و با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی برای ارایه آمار روج های تحت حمایت این نهاد از جمله مصوبه های این نشست بود.
انتقال فعالیت های ستاد مبارزه با آسیب های اجتماعی به شهرستان های ساوه و شازند و همکاری فرمانداران این شهرستان ها با این ستاد از دیگر مصوبه های این نشست بود.
19556013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.