حمیدرضا پوریوسف روز سه شنبه در نشست خبری، میزان طلاق را در کشور از ابتدای امسال تاکنون دارای رشد 4‌.4 درصدی اعلام و بیان کرد: کاهش این آسیب اجتماعی در خراسان رضوی مدیون اجرای 'طرح کاهش طلاق و ارائه مشاوره به زوجین متقاضی' است. وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در خراسان رضوی از خرداد پارسال تاکنون آمار سازش میان زوجین به سه هزار مورد رسیده است. در طول 20 ماه اجرای طرح 28 هزار زوج مراجعه کردند که کار مشاوره 24 هزار زوج در قالب 150 هزار جلسه مشاوره تخصصی و مشاوره‌ای برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: هزار و 424 زوج نیز از حضور در جلسات مشاوره منصرف شدند و تصمیم به ادامه زندگی گرفتند. سه هزار زوج نیز پس از شرکت در جلسات مشاوره تصمیم به سازش گرفته اند بنابراین می توان گفت در مجموع چهار هزار و 424 زوج متقاضی طلاق در این استان تصمیم به ادامه زندگی مشترک گرفته اند.
وی گفت: میانگین سن افراد در زمان طلاق سال 1395 در کشور برای مردان از 34.8 به 35.6 سال و برای زنان از 29.8 به 30.2 سال رسیده و شاهد افزایش سن طلاق هستیم. میانگین زندگی مشترک زوجین طلاق‌ گرفته نیز از 8.1 به 8.7 سال افزایش یافته است.
پوریوسف افزود: با هدف تقویت بنیان خانواده 'مشاوره تلفنی' از طریق شماره 1480 به‌ صورت رایگان به متقاضیان ارائه می ‌شود و همین امر موجب شد میزان طلاق در سال نخست اجرای طرح در خراسان رضوی از 13.4 درصد به 10.8 درصد کاهش یابد.

* کاهش31 درصدی طلاق به درخواست زوج
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: میزان طلاق طی 10 ماه ابتدای امسال به درخواست زوج 31 درصد و به درخواست زوجه 34 درصد در این استان کاهش داشته ‌است.
سید امیر مرتضوی افزود: سال 1393 خراسان رضوی آمار نخست طلاق کشور را داشت که بسیار نگران‌ کننده بود و مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قضایی نگرانی خود را بابت افزایش آمار طلاق‌ ابراز کردند لذا همین امر موجب شد در همکاری مشترک دادگستری و بهزیستی خراسان رضوی مراکز مشاوره در سال 1395 راه اندازی شوند.
وی ادامه داد: بر این اساس خراسان رضوی که سال 1393 رتبه نخست طلاق را در سطح کشور داشت سال 1395 در رتبه هشتم قرار گرفت. مرکز شماره دو مداخله در طلاق نیز به ‌زودی در مشهد راه ‌اندازی می‌شود و تلاشمان حفظ و استحکام کیان خانواده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در سطح 15 شهرستان استان نیز با همکاری دستگاه قضایی، بهزیستی و اداره کل زندانها مراکزی با عنوان 'مهر خانواده' برای ملاقات فرزندان طلاق با والدینشان فعال شده است زیرا معتقدیم فرزند در محیط کلانتری و زندان آسیب می ‌بیند و خوشبختانه شاهد بوده ‌ایم که فرزندان در این مراکز اقدامات مثبتی در جهت بازگشت مجدد والدینشان به زندگی مشترک صورت داده‌اند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.