به گزارش ایرنا، داریوش بیات نژاد روز یکشنبه در نشست تخصصی سامانه کاهش طلاق در بهزیستی البرز، افزود: با هدف کاهش طلاق در استان، در 9 ماهه سال جاری 1 هزار و 431 نفر در مرکز کاهش طلاق بهزیستی البرز مورد پذیرش قرار گرفته اند که از این تعداد 239 مورد منجر به سازش، 676 منجر به طلاق، 12 مورد سازش مشروط و 362مورد نیز در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: 35 درصد از مراجعه کنندگان بیشتر از 10 سال زندگی مشترک، 24 درصد بین 5 تا 10 سال و 13 درصدی افرادی بودند که بین 3 تا 5 سال زندگی مشترک داشته اند.
بیات نژاد در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه کاهش طلاق در البرز اظهار داشت: بر مبنای این سامانه، افراد قبل از ورود به دادگاه و ثبت رسمی درخواست طلاق و پیش از آنکه بخواهند وارد چرخه وکلا شوند، از همان ابتدا به خدمات مددکاری و روان شناسی وارد می شوند و در جهت حل منازعات زناشویی آنها اقدام می شود.
وی ادامه داد: روند کار این سامانه به این طریق است که زمانی که زوج ها برای طلاق به دادگاه مراجعه می کنند دیگر نیازی به تشکیل پرونده مانند قبل نیست، در همان ابتدا زوج ها با تشخیص تیم غربالگری سازمان بهزیستی به مراکز مشاوره و یا کلینیک های مددکاری اجتماعی ارجاع داده شده، در نتیجه در وادی طرح دعوی قرار نمی گیرند و اگر نیاز بود از طریق این مراکز به دستگاه قضا ارجاع می شوند.
مدیر کل بهزیستی البرز افزود: این سامانه می تواند هم به عنوان یک ابزار کارشناسی در دست کارشناسان، مددکاران، مشاوران و روان شناس هایی که درباره این موضوع کار می کنند و هم در دست مدیران به عنوان یک ابزار مدیریتی قرار بگیرد .
بیات نژاد گفت: همچنین از طریق این سامانه می توان استراتژی ها را برای مداخلات و راهبردهای کاهش طلاق مشخص نمود و خروجی بهتری را برای مداخلات تخصصی به ارمغان خواهد داشت.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.