مدیر ساخت توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی پروژه دو شهرستان چرام و کهگیلویه در این استان را نیمه فعال عنوان کرد.

محمد راستا به ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه مشکلات اعتباری سبب نیمه فعال بودن پروژه راه سازی محور ارتباطی شهرستان های چرام و کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی اعتبار موردنیازبرای تکمیل این پروژه مهم بین 2 شهرستانی را 150 میلیارد ریال ذکر و اظهارداشت: قرارداد اولیه تکمیل این پروژه حدود 100 میلیارد ریال بوده است.

مدیر ساخت توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طول پروژه بین شهرستان های چرام و کهگیلویه در این استان 15 کیلومتر که تاکنون تنها سه کیلومتر آن تکمیل و مابقی نیمه فعال است.

راستا، پیشرفت فیزیکی این پروژه را 45 درصد دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه نبود قیر کافی نیز از دیگر دلایل نیمه فعال بودن آن است.

وی گفت: درصورت تخصیص اعتبارات ، پایان سال مالی 96 یعنی تیرماه 97 شاهد تکمیل پروژه ارتباطی شهرستان های چرام و کهگیلویه خواهیم بود.

مدیر ساخت توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از فسخ قرارداد پیمانکار پروژه چرام - شمس آباد هم خبرداد.

راستا افزود: قرارداد پیمانکار پروژه چرام-شمس آباد شهرستان چرام نیز فسخ و به پیمانکار جدید واگذار شده است.

وی از واگذاری این پروژه ارتباطی بین شهرستان های چرام - گچساران به پیمانکار جدید تا 2 هفته آینده درصورت ابلاغ قرارداد خبرداد و اظهارداشت: فعالیت در این پروژه درصورت ابلاغ تا 2 هفته آینده در این پروژه شروع می‌شود.

مدیر ساخت توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبار کنونی این پروژه نیز حدود 100 میلیارد ریال است.

راستا، مدت زمان تکمیل پروژه راهسازی بین شهرستان های چرام-گچساران در محدوده جغرافیایی شمس آباد - چشمه بلقیس چرام را یک و نیم ساله برشمرد.

وی اظهارامیدواری کرد با تخصیص اعتبارات به این پروژه شاهد تکمیل آن در موعد مقرر در قرارداد آن باشیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرستان چرام از شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز استان حدود 180 کیلومتر فاصله دارد.

محورهای ارتباطی این شهرستان از دو طرف شهرستان کهگیلویه و گچساران نیمه فعال و متاسفانه بدلیل نیمه فعال بودن این پروژه‌ها، سالیانه شاهد تلفات جانی و خسارات مالی فراوانی به مردم هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.