به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: متولیان امر از جمله دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان از هرگونه افراط، تفریط و یا برخورد تند با این افراد بپرهیزند.
وی افزود که صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز این افراد از جمله یخچال را به آنان پرداخت کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعطیل شدن مراکز عرضه مرغ زنده و گوشت دام خارج از کشتارگاه در کهگیلویه و بویراحمد ممکن است سبب بروز مشکلات اجتماعی در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو شود.
خادمی عنوان کرد که باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم در زمینه مشکلات بهداشتی مصرف گوشت دام و مرغ زنده خارج از کشتارگاه برای مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام شود تا رغبت کمتری نسبت به خرید آن داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد پیش از این گفته بود:بیش از 20واحد قصابی غیر مجاز عرضه گوشت گرم در منطقه تنگاری یاسوج پلمب شدند.
به گفته عبدالله بهمنش این واحدها به‌صورت غیربهداشتی اقدام به فروش گوشت گرم به رهگذران می‌کردند که بر اساس مصوبه شورای سلامت و با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهر یاسوج تعطیل شدند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ابراز داشت: پساب فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج باید پس از رسیدن به حد استاندارد به شبکه فاضلاب این شهر متصل شود.
خادمی گفت که متولی اصلی برای رساندن پساب فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج به حد استاندارد نیز اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد است.
وی اظهار داشت: اعتبار 10 میلیارد ریالی برای اتصال فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج به شبکه فاضلاب این شهر در نشست آینده شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح تا تصمیم گیری لازم برای تأمین آن انجام شود.
خادمی افزود که برای رفع مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج هماهنگی بیشتری بین دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد پیش‌ازاین بابیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفته بود: اختصاص این بودجه با توجه به تأثیر آن بر سلامت شهروندان ضروری است.
بیمارستان امام سجاد یاسوج بیش از 20 سال پیش ساخته شده و از آن زمان تاکنون ساماندهی نشدن فاضلاب این بیمارستان و مخاطرات ناشی از پساب آن برای رودخانه بشار و محیط زیست به عنوان یک چالش زیست محیطی باقی مانده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.