حسین کلانتری امروز یکشنبه در ستاد استانی مدیرت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی موظف است ظرف ۲۴ ساعات اینده با معرفی یک نفر و یا تیم ویژه ای در این زمینه بستر و شرایط لازم را برای  آگاهی بخشی ، اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی مناسب نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم کند.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های مختلف اجرایی، بانک ها و اصناف مختلف نیز یک نفر را با اختیارات کامل در این راستا معرفی کند تا با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و برگزاری کارگاه های اموزشی فرآیند اجرایی شدن اصول و موازین و دستوراالعمل های بهداشتی برای این دستگاه ها و مشاغل به نحو شایسته و علمی تبیین شود.

برخی مدیران بهمراه دبیر شورای هماهنگی بانک ها و همچنین رئیس اصناف کهگیلویه وبویراحمد در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا گزارشی از اقدام ها و نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ارایه دادند که برخی از این اقدام ها از سوی مسئولان و کارشناسان حوزه بهداشتی مورد تایید قرار نگرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با توجه به گزارش ستاد ملی مدیریت کرونا و تقسیم بندی شهرها و مناطق بر مبنای سفید، زرد و قرمز نیز گفت: هیچ یک از شهرهای استان در موقعیت قرمز تشخیص نبوده اما دو شهر از مجموعه ۱۷ شهر استان وضعیت زرد و مابقی نیز دارای وضعیت سفید اعلام شده اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: به تشخیص ستاد ملی مدیریت کرونا قرار است از روز ۲۷ اردیبشهت برخی مشاغل بویژه اماکن مذهبی در شهرهای با وضعیت سفید و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند که باید منتظر تصمیم تا آن زمان از سوی ستاد ملی بود.

کلانتری بار دیگر از مردم فهیم و قدرشناس استان کهگیلویه وبویراحمد که تاکنون بیشترین همراهی و همکاری و ایفای نقش را با مجموعه متولیان امر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی داشته اند خواست همچنان این همراهی و مشارکت در امر فاصله گذاری هوشمند را نیز با قوت ادامه دهند.

وی تصریح کرد: البته برخی گزارش ها همچنان نسبت به عدم رعایت اصول بهداشتی و عادی جلوه دادن شرایط در برخی مناطق استان حکایت دارد که این مهم بدون شک وضعیت کهگیلویه وبویراحمد را در آینده با چالش مواجه مجدد با این بیماری قرار خواهد داد.

کلانتری گفت: وجه تمایز در استان کهگیلویه وبویراحمد با سایر استان ها و دیگر مناطق کشور این است که این استان از پیک بیماری عبور نکرده بلکه از همان اوایل شیوع آن را کنترل کرده و این در حالی است که بسیاری از استان های کشور دوران گذر از پیک بیماری را تجربه کرده اند.

کلانتری یادآور شد: بنابر این همه چیز بستگی به همکاری و همراهی مردم دارد و با کمترین سهل انگاری و برگزاری تجمعات و کم توجهی نسبت به رعایت مسایل و پروتکل های بهداشتی بروز و شیوع بیماری در استان نیز وجود دارد.

 وی همچنین یاداور شد: موفقیت ها و دستاوردهای کنترلی و مقابله ای و خوشحالی از وضعیت سفید در استان نباید موجب گمراهی و کوتاهی در رعایت موازین بهداشتی و عادی انگاری شرایط شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.