پیمان حاجی رضایی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم نخستین رویداد کارآفرینی در حوزه سلامت و علوم پزشکی، در گفت و گو با ایرنا، افزود: امروزه روند آموزشی و تحصیلی کشور باید به گونه ای باشد که به جای حفظ کردن متون آموزشی به فکر کردن در مورد این متون بپردازیم.
وی اضافه کرد: یک دانشجوی محق و پژوهشگر برای شکوفایی جامعه اش باید به دنبال اقدام های عملی باشد تا گام موثری در روند اجرایی جامعه اش بردارد و در غیر اینصورت چه بسیار پایان نامه ها و مقاله های آموزشی که در کتابخانه ها انباشته شده و خاک می خورند و هیچ مشکلی را حل نکرده اند.
به گفته وی یک طرح و پروژه خوب وقتی تاثیر گذار است که در عمل به اجرا درآید و این در حالی است که ایده های بزرگی امروز در جای جای کشور به کار آفرینی تبدیل شده که شاید پشت این ایده ها افرادی با تحصیلات بالا قرار نداشته اند بلکه فکر خود را پیاده سازی کرده اند.
وی تاکید کرد: آنچه که کمک کننده به ایده های دانش بنیان و کار آفرین در جامعه خواهد بود کار فکری است و هدف ما از برگزاری این رویداد علمی فرهنگ سازی تفکر و خلاقیت در بین ایده پردازان جوان و نوجوان است.
وی در ادامه عنوان کرد: دانشجویان و محققین جوان باید بتوانند ایده های خود را شکوفا کنند تا گامی که در راستای پیشرفت جامعه برداشته اند روندی موثر داشته باشد.
نخستین رویداد کارآفرینی حوزه سلامت و علوم پزشکی خراسان جنوبی، با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در سالن شهید رحیمی بیرجند برگزار شد.
این رویداد با حضور 60 ایده پرداز با محوریت حوزه سلامت و علوم پزشکی برگزار شد و ایده های برتر این ایده پردازان جوان با داوری داوران استانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.