کمپین آموزش و پیشگیری از سرطان با حمایت انجمن سرطان تبریز و بخش دانشجویی مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در روزهای ۵  و ۶ اسفندماه سال جاری در شهر تبریز تشکیل شد.

رییس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اعلام این مطلب گفت: هدف از این کمپین دانشجویی  آگاه سازی مردم در مورد اوامل خطر سرطان‌ها، تشخیص زودرس و‌ غربلگری سرطان‌ها بود.

دکتر مهستی علیزاده یادآور شد:  ۲۰۰ دانشجوی علوم پزشکی که ۱۵۰ نفر در مقطع دکترای حرفه‌ای و ۵۰ نفر در سایر مقاطع بودند، در این برنامه شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: دانشجویان در کلاس‌های آموزشی در محضر اساتید برجسته دانشگاه جهت آشنایی با عوامل خطر، روش‌های تشخیص زودرس و نحوه ارتباط با جامعه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این کمپین در روزهای ۵  و ۶ اسفندماه سال جاری در شهر تبریز برگزار شد، افزود:  طی دو روز بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان تحت آموزش و مشاوره در مورد عوامل خطر و‌ تشخیص زودرس سرطان‌ها قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: محل اجرا در مناطق پر رفت و آمد و مراکز خرید و‌بازار ها و ترمینال تبریز بوده و علاوه بر آموزش و مشاوره،  بروشورهای  آموزشی در بین مردم توزیع شد.

دکتر علیزاده خاطرنشان کرد: انجمن سرطان تبریز به ریاست آقای نوبری،  نیکوکار و خیر شناخته شده آذربایجان و  مسئولین هیئت مدیره انجمن  آقایان جلالی و کنعانی زاده از حامیان اصلی این کمپین  بودند.

وی در پایان اضافه کرد: نقطه تمایز این کمپین نسبت به دیگر رویدادها مدیریت و برنامه ریزی دانشجویان در برگزاری  آن و ایجاد فضای پرنشاط دانشجویی بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.