به گزارش ایرنا، انچنان که وزارت بهداشت و متخصصان امر نیز پیش بینی کرده بودند پاشنه آشیل و نقطه ضعف در میزان افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان همچنان حول محور برگزاری تجمعات و مراسمات ترحیم و شادی مردم باتوجه به ویژگی ها و وابستگی های شدید قومیتی و عاطفی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی می چرخد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز تاکید می کند که هرچند استان در حوزه های مختلف و اجرای طرح های مقابله ای و پیشگیرانه موفقیت ها و دستاوردهای بزرگی کسب کرده اما بیم آن وجود دارد که عادی انگاری شرایط در برخی مناطق استان همه این توفیق ها را دچار خدشه کند.

حسین کلانتری گفت: گزارش های رسیده و ارزیابی های انجام شده در زمینه بیماریابی فعال و انجام تست های کرونایی در برخی مناطق از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری مراسمات ترحیم و یا شادی در سطح استان حکایت دارد که باید نسبت به این مهم هم اظهار گلایه و هم احساس خطر کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بر اساس اعلام دانتشگاه علوم پزشکی یاسوج هرچند شیوع بیماری کرونا در استان سیر نزولی داشته اما در دو شهرستان گرمسیری استان با افزایش آمار مواجه بودیم که دلیل اصلی نیز برگزاری تجمعات و بویژه مراسم ترحیم و ایین های ازدواج بوده است.

وی به تازه ترین گزارش های وزارت بهداشت در زمینه مثبت ارزیابی کردن کارکرد و اقدامات مقابله ای استان کهگیلویه وبویراحمد بویژه در زمینه اجرای موفق طرح غربالگری اشاره کرد و گفت: روند موجود در استان برغم برخی سهل انگاری ها امیدوارکننده است.

کلانتری همچنان یکی از اولویت ها و راهبردهای اساسی از سوی متولیان امر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت کرونا در استان را غرباگری و بیماریابی هدفمند عنوان کرد و گفت: مراحل اول و دوم این طرح در استان به پایان رسیده و در حالی که برخی استان ها هنوز در اغاز راه مرحله دوم هستند مرحله سوم با رویکرد زنان باردار در این استان اغاز شده است.

وی گفت: از اوایل شیوع بیماری تاکنون حدود ۶ هزار و ۸۰۰ تست کرونا در استان و آزماییشگاه های مرجع انجام شده که جواب بیش از ۶ هزار و ۴۸۰ مورد آنها نیز دریافت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: از اوایل شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

پرویز یزدان پناه تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۵۶ نفر در سطح بیمارستان ها به عنوان بیماران مشکوک و با بیماری حاد تنفسی بستری شدند که یک هزار و ۱۸۹ نفر از این تعداد تاکنون ترخیص شده اند.

وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده در سطح بیمارستان های استان را نیز هم اینک ۱۲ نفر عنوان کرد.

یزدان پناه میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه وبویارحمد را حدود ۳۷ سال ذکر کرد و گفت: یکی از دلایلی اصلی در کاهش محسوس میزان مرگ و میر در استان ناشی از کاهش سن افراد مبتلا به این بیماری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.