دکتر مهتاب شاهماری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم از انتقال بیماری در محیط غسالخانه و مراسم تدفین ترس دارند در صورتیکه خطر انتشار ویروس در تجمعات و در ارتباط با افراد و عدم رعایت موارد بهداشتی بیشتر است.

وی در خصوص تدفین جداگانه متوفیان ناشی از کرونا تاکید کرد: مراسم تدفین فردی که به سبب کرونا فوت شده است تفاوتی با مراسم تدفین متوفی عادی ندارد و با حفظ موارد بهداشتی نیازی به خاکسپاری جداگانه نیست، در شهرستان ها نیز خاکسپاری متوفیان کرونایی در آرامستان ها مشکلی ندارد و نگرانی مردم کاهش یافته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به طور قطع بر رعایت پروتکل وضعیت بهداشتی غسل و تدفین تاکید می شود و در مناطقی که امکان اجرای پروتکل بهداشتی وجود ندارد به تیمم بسنده می‌شود.

شاهماری تصریح کرد: جدید و ناشناخته بودن این بیماری و عوارض طولانی مدت آن سبب ترس شده است و همین موضوع در مواردی سبب نگرانی غیر منطقی بین مردم می شود.

وی افزود: طی انتشار این بیماری به مدت سه یا چهار ماه بر اساس بررسی یافته های بالینی مشخص شده است در بعضی موارد آسیب جسمانی ناشی از این بیماری ماندگار شده و ممکن است مشکلاتی برای فرد بیمار بوجود آورد.

شاهماری یادآور شد: ترس های بیجا مانع مراجعه مردم به بیمارستان ها و مراکز درمانی شده اما باید گفت، امکان آلوده شدن یک فرد در محیطی که احتمال آلوده شدن می‌دهد کمتر است و ترس از بیمارستان های مخصوص بستری بیماران کرونایی باعث نگرانی مردم و در صورت داشتن علائم مانع مراجعه آنها می شود، در صورتی که این بیمارستان ها با وسواس خاصی و براساس دستورالعمل ها ضدعفونی می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.