به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۶۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان، نتیجه تست هشت مورد جدید مثبت طی ۲۴ ساعت گذشته شد.

وی با اشاره به اینکه هشت مورد جدید شامل چهار مورد بستری، یک مورد سرپایی و سه مورد کادر درمان است، افزود: از موارد بستری ۲ مورد مربوط به شهرستان کرمان، یک مورد سیرجان و یک مورد زرند است.

شفیعی با بیان اینکه چهار نفر مبتلایان جدید زن و چهار نفر مرد هستند، بیان کرد: از موارد مبتلای جدید، ۶ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک نفر هم مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۸ نفر از کادر درمانی استان کرمان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که تست سه نفر از این افراد در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوتی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان نداشته‌ایم، افزود: در مجموع ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی تعداد ترخیصی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را سه نفر عنوان و ذکر کرد: تاکنون ۲۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با حال خوب از مراکز درمانی استان مرخص شده‌اند.

شفیعی با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون ۳۷۱ نفر به دلیل کرونا در بیمارستان‌های سطح استان کرمان بستری شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۳۲ نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی تعداد افراد بستری در آی. سی.یو در حال حاضر را پنج نفر عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۵ نفر در نقاهت‌گاه حضور دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: افراد بستری در بیمارستان‌ها به‌دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا به امروز ۲ هزار و ۶۳۸ مورد است که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ مورد به‌دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گفته شفیعی، تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا به امروز ۲ هزار و ۴۷ مورد است که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد مشکوک به این بیماری شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.